ATI

ATI

گشتی در Cebit 2004 : قسمت چهارم

 باز هم نوت بوک های کوچولو :

در ادامه مباحث گشتی در Cebit 2004 در این مطلب و باز هم سری به غرفه های Cebit می زنیم و آخرین نوت بوک های عرضه شده توسط شرکت های اینتل و سونی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

همون جور که در مطلب قبلی ام قول داده بودم , در این مطلب ادامه کار نوت بوک ها در Cebit 2004 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

INTEL NoteBooks In Cebit 2004

در ابتدای بحث به سراغ یکی از پر سرو صداترین غرفه های این نمایشگاه یعنی اینتل می رویم. اینتل در نمایشگاه امسال از محصولات جدید زیادی پرده برداشته بود که البته باز هم کم بود!!

 


اینتل با عرضه سری جدید نوت بوکهایش قصد دارد که مرز میان نوت بوک و کامپیوترهای دسکتاپ را بردارد. حتما می پرسید چطوری؟ توی این عکس بالا که چیزی معلوم نیست ! پس ادامه مطلبو بخونید تا بهتون بگم چطوری می خواد این کار بکنه.

 

به گفته یکی از مسئولین بلند پایه اینتل که مدیر بخش تکنولوپی موبایل این شرکت نیز هست نام این محصول Florence Digital Home است که دارای نمایشگر LCD 17 inch با زاویه باز هستش. این مدل دارای یک دستگیره است که به کاربرانش این امکان رو میده که هر موقع خواستند اون رو از یک اتاق به اتاقه دیگه جابه جا کنند. شاید شکل ظاهری اون خیلی شبیه به مدل Vaio W از شرکت سونی باشه ولی بر خلاف اون مدل , محصول اینتل فقط 5/3 کیلو وزن داره!

در چند سال گذشته و با کوچولو تر شده زندگی ها , خیلی از مردم کامپیوتر های دسکتاپ بزرگ خودشون رو عوض کردند و به جای اون یک کامپیوتر ریزه میزه نوت بوک خریدند ولی شاید از بعضی از ویژگی های اون نظیر صفحه کلید ثابت و یا موقعیت مانیتور ثابت که در کارهای طولانی خسته کنندست , به عذاب اومده باشند.

اما محصول اینتل چیز دیگه اییه : پوشش صفحه نمایش اون شامل یک دوربین دیجیتال , بلندگو ها و یک  میکروفون است . صفحه کلید می تواند باز شود و سپس مجددا بر روی دستگاه بسته شود. حتی این محصول در کنار خود جایی نیز برای یک گوشی تلفن دارد تا حتی بتوانید تماسهای تلفنی خود را نیز در کنار کامپیوترتان ویا حتی بوسیله اینترنت و تکنولوژی VoIP انجام دهید.حتی این دستگاه برای کنترل MultiMedia درای یک کنترل از راه دور نیز هست! این دستگاه حتی برای کنترل امنیت شما دارای یک سنسور حساس به اثر انگشت و دستگاه قرائت کارت هوشمند نیز هست.

به هر حال پیش بینی می شود که این دستگاه تا سال 2005 در دسترس قرار خواهد گرفت. به هر حال تولید این نوت بوک به همراه پردازنده Sonoma شرکت اینتل که نسل بعدی Centrino است آغاز خواهد شد و شما می توانید با حمل یک بسته 3.5 کیلویی در واقع کامپیوتر خود را جابجا کنید.

 

Sony NoteBooks In Cebit 2004:

شرکت Sony نیز در نماشگاه امسال یکی از نوآور ترین شرکت ها بود و محصولات زیادی را عرضه کرد که در این فرصت کوتاه تنها مروری بر نوت بوک های این شرکت می اندازیم:

 

VAIO PCG-TR2MP نام محصول فوق العاده روشن رنگ سونی است که بر مبنای تکنولوژی پردازندش Centrino شرکت اینتل می باشد که از یک Pentium M یک گیگاهرتزی به عنوان پردازنده استفاده می کند که ولتاژ آن فوق العاده پایین می باشد و مصرف الکتریکی فوق العاد کمی دارد. این نوت بوک دارای صفحه نمایش فوق العاده شفاف 10.6 اینچی می باشد و رزولیشن آن نیز 1024*768 می باشد. همچنین حافظه اصلی یا Ram آن نیز تا 1 گیگابایت قابل افزایش است. یک دوربین وب کم کوچک نیز در بالای صفحه نمایش قرار دارد.

 


VAIO PCG-TR2MP
محصول کم مصرف Sony

 

واما محصول بعدی سونی VAIO PCG-Z1XSP نام دارد که مانند محصول قبلی این محصول نیز بر مبنای تکنولوژی Centrino اینتل می باشد و مجهز به یک پردازنده Pentium M می باشد که با سرعت 1.7 Ghz کار می کند. این نوت بوک نازک و باریک دارای یک صفحه نمایش 14.1 inch SXGA+ TFT LCD است و همچنین یک درایو DVD Rw ,شبکه داخلی 802.11 b/g و Bluetooth از امکانات دیگر این نوت بوک می باشد.

 


VAIO PCG-Z1XSP
محصول قوی و زیبای سونی

 

و اما محصول بعدی را ببینید تا توضیحش رو هم بدم:

 

 

این محصول یکی از محصولاتی بود که با ظاهر زیبا و امکانات پرقدرت خودش توجه زیادی رو در نمایشگاه به خودش جلب کرد. به عکس زیر توجه کنید:

 

همون طور که می بینید , ضخامت این نوت بوک تنها به اندهزه سایز و پهنای USB است . البته , به همراه صفحه نمایشی که روی اون قرار می گیره , احتمالا ضخامت کل این نوت بوک تازه به اندازه 2 برابر پهنای یک پورت USB باشه! اما به هر حال طراحی اون واقعا زیباست.

 

 

خوب ! این مطلبم تموم شد.

در مطالب بعدی باز هم به Cebit  خواهم پرداخت و از غرفه های مختلف اون باز هم بازدید خواهیم کرد و دقیق تر اون بررسی خواهیم کرد.

اما در این چند وقت اتفاقات زیادی در جهان سخت افزار افتاده که باید سر فرصت همه اونها رو تک تک بررسی کرد . مطمئن باشید که سوالاتتون هم یادمون نرفته و خیلی زود جواب همه اونها رو خواهیم داد.

 

         از نظرات خوبتون هم ممنونم

                      محسن

 

 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 11:16 ب.ظ

جا دارد که یک تشکر جانانه از شما کرده باشم.
نیک میدانم که نگارش این مطالب چه زحمتی دارد.
ادامه دهید و ما یوس نشوید چرا که خواننده زیاد دارید ولی خوب البته دوستان هم کم لطفی می کنند که نظر نمی دهند.

احمد سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 06:42 ق.ظ http://www.heroker.persianblog.com

کمال استفاده را بردیم ممنون از مطالب آموزنده

ازاد یاسمین پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:02 ق.ظ http://guff.persianblog.com

Salam khooobid ? hala man vaght nemikonam sar bezanam shoma ham nabayad sar bezanid . . . man update kardam . . . . Movafagh Bashi . . . Azad

هدیث پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:36 ق.ظ

salam
lotfan yek kam dar mored tregheye kar kard kart modem va kart shabake tozih bedeh
mamnoon movafagh bashi

امیر جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 07:41 ب.ظ http://game-pad.blogsky.com

مجتبی جان مرسی بابت اینکه جواب سولم رو دادی راستش من اون دمو رو از سایت NVIDIA دانلود کردم و همونطر که گفتی واقعا خیلی قشنگه! من از کارت گرافیک Geforce FX 5600 استفاده می کنم... موفق باشی

رامین شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 09:16 ق.ظ http://game-life.blogsky.com

سلام عزیز ! خوبی ؟
اگر میشه لطف کن دمو رو واسه منم بفرست لینکشو !
من دقیقا نمیدونستم که عکس واسه دمو هست یا یک بازی ولی از اسمش متوجه شدم که بازی نیست .
به هر حال !!! یه سر بزن تازه آپدیت کردم . خوشحال میشم نظرتو راجع به چیزی که نوشتم بدونم ! (موزیک)
بای

ضیا یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 01:32 ق.ظ http://poyeshco.persianblog.com

سلام اگر می شود لینک من هم قرار داهید در وبلاگتان از شما ممنون هستم

فواد دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:25 ب.ظ http://fuadjh.blogsky.com

سلام
مطلب جالبی بود ممنون

رامشاد سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 06:18 ق.ظ

آقا سلام!! من حدود یک ماه پیش چند تا سوال از شما پرسیدم و هنوز سوالاتم به قوت خودش باقیه . براتون نوشته بودم( یه کم تغییرش دادم چون شرایط عوض شده):
دوباره سلام. من آف شدم وبلاگ رو دیدم دوباره on شدم این مطلب رو پست کنم و کل آرشیوتون رو هم دان لود کنم. راستش من می خوام برم تو خط میکس و مونتاژ فیلم های عروسی و .... مشخصات سیستم فعلی ام اینه: سی پی یو 1.3 اتلون - مادر برد 7zx گیگا- رم256 از اون رم های قدیمی- کارت گرافیک 32 تی ان تی. می خوام یه کارت کپچر پرو وان اسpro one S بگیرم که 500 تومن آب می خوره. حدود یک میلیون تومن دیگه پول دارم برای خرید سی پی یو و مادر برد و رم و کارت گرافیک. خیلی ممنون میشم شما زحمت بکشین برام بنویسین یا ایمیل کنین که با توجه به بودجه ام (یک میلیون تومن) و نیاز کاری ام ( میکس و مونتاژفیلم های خانوادگی) قطعات نام برده شده( سی پی یو و مادر برد و کارت گرافیک و رم) را چی انتخاب کنم که بهترین بهره رو ببرم.نکته مهم اینه که هارد فعلی ام 40 گیگا است که متاسفانه سرعتش رو نمیدونم چنده ولی می خوام یه هارد
80 گیگا دیگه با سرعت بالا اضافه کنم حالاسوالم اینه که اگر احیانا سرعت هارد فعلی ام کم باشه با اضافه کردن یه هارد سرعت بالا ( که مشخصات لازمش رو شما لطف کنین بگین) مشکلی برام پیش نمی آد از هر نظر؟ چه از نظر حمایت مادر برد چه از هر نظر دیگه؟ اخرین نکته هم اینه که خیلی خیلی می ترسم از این که این همه پول بدم و جنس قلابی بهم بفروشن و قطعاتم اورجینال نباشه. لطفا یه راهنمایی هم در این زمینه بفرمایین. ببخشید خیلی طولانی شد. اما اگه پاسخ بدین خیلی ممنون میشم. باز هم سپاس.
و هم چنین براتون نوشتم که آرشیوتون راحت قابل دانلود نیست. لطفا یه کار کنید که هر مطلب در یک صفحه جدید خالی باز شه. (blank link )
لطف می کنید به سوالم پاسخ بدین؟ در ضمن یه ویدئوی حرفه ای هم برای کار مربوطه لازم دارم چی پیشنهاد می دین؟ مرسی از پاسخ شما.

رضا سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 01:15 ب.ظ http://www.rh.co.sr/

سلام
وبلاگ را آپدیت کردم
شما که هنوز لینک من را نگذاشتی !!
به وبلاگ حتما سری بزن !!
---
دوباره سوالم را میپرسم
میخواستم شما یه سیستم توپ و با کارت کپچر با
کیفیت خوب به من معرفی کنی ( همهء قطعات )
که قیمتش حدود ۸۰۰ هزار تومان بشه
من منتظرم
مرسی

علی وثوق چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 10:49 ق.ظ http://alivosogh.blogsky.com

سلام با بلاگت کلی حال کردم اگه میشه لینک من را بزاری
مرسی

مهرداد شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:49 ق.ظ

سلام
اقا خیلی وبلاگ توپی داری
فقط حجمش خیلی زیاده
خیلی دیر بالا میاد
تورو خدا یه فکری به حالش بکن
ممنون

آزاد یاسمین یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:50 ب.ظ http://guff.persianblog.com

سلام . . . خوبی ؟ آقا شما که سر نمیزنی . . . من آپدیت کردم . . . دوست داشتی نظر هم بده . . . موفق باشی . . . آزاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد