ATI

ATI

یک لینک

با سلام خدمت همه دوستداران ATi
امیدوارم حالتون خوب باشه و ...
طبق تقاضاهایی که چندین نفر از بازدیدکنندگان وبلاگ از ما مبنی بر گذاشتن لینک سایت بهترین وبلاگ های فارسی داشته اند , همه شما عزیزان می تونید با کلیک کردن بر روی اینجا به سایت مورد نظر برید و اگه ما رو لایق دیدید یه رای هم به ما بدید.
امیدوارم موفق و سربلند باشید

* ضمنا آقا پژمان هم منتظر جواب سوالی که کرده بودند باشند . تا عصر جواب شما را خواهیم داد.

با تشکر
 محسن

AMD athlon 64 3000+ 512KB cache فقط ۲۰۰ دلار!!!

سلام

خیلی خیلی از نظرات و سوالات خوبتون ممنونم. در اولین فرصت و دونه به دونه و همچنین به تفصیل هر کدام از سوالاتتون را پاسخ خواهیم داد. و صد البته که منتظر سوالاتتون هستیم. و با تمام نیرویی که داریم به سوالات جواب خواهیم داد.ولی قبل از هر چیز اگر وقفه ای در پاسخ دادن به سوالاتتون بوجود میاید , فقط و فقط به دلیل کمبود وقته. جاداره همینجا از همه شما معذرت بخواهیم. خوب , درس و مدرسه از یک طرف ( تازه اینهمه تست رو هم بهش اضافه کنید!!!) و کارهای روزمره هم از طرف دیگر در این چند وقت حسابی وقت ما رو پر کرده و کمتر وقت می کنیم که به کامپیوتر و دم و تشکیلاتش برسیم. ولی با همه این احوال, شما عزیزان از این به بعد, با نیرویی که در نظرات و سوالاتتون به ما دادید و ما رو بیش از پیش امیدوار کردید وبلاگ را حتما فعال تر خواهید دید.

 

و اما قالب جدید ما:

کار قالب تموم شده ولی تمام سعی ما اینه که قالب جدید جامعیت کافی رو داشته باشه پس یه کمه دیگه هم صبر کنید تا یکی از قشنگ ترین قالب های وبلاگی را بر تن ATi خودتون  ببینید.( چه میکنه , این یارو Template !!! )

 

و اما برای امروز چی دارم:

AMD Athlon 64 3000+ with 512KB Cache  فقط و فقط 200 دلار!!!

 

اگر فقط کمی در مورد cpu های مختلف مطالب بدونید حتما تا به حال اسم شرکت AMD رو زیاد شنیدید. لااقلش از بقالی سر محل شنیدید که قیمتشون خیلی پایینه و کارشون هم حرف نداره و یا اینکه از سوپری سر کوچتون شنیدید که پسر عمه اش یه کامپیوتر براش نوشته که روش یه Cpu ی AMD بسته. مدلش هم یه چیزی تو مایه های Athlon xp 2600+  ( سوپری می گفت : آتلون ویندوز ایکس پی به علاوه 2600 تومان) اما وقتی رفتید تو مغازه کامپیوتری گفتید که AMD میخوام , ز د تو سرتو گفت : چی!!؟؟ AMD میخوای مگه مخت تاب برداشته!!! بیا برات یه پنتیوم 4 مدل 2.6 می بندم باش بری تا ناف فرنگ!!!

 

اصلا نمی خوام بحث AMD یا Intel رو مطرح کنم . فقط یه توضیح بدم :

در سال گذشته و چنین موقعی محصولات AMD در مقابل اینتل به قیمت پایین و قدرت محاسباتی بالای خودشان می نازیدند و واقعا هم حق با آنها بود. ولی در چند ماه گذشته و به خصوص با عرضه AThlon xp 3200+ قیمت های این شرکت نیز به شدت بالا رفت به طوری که تنها تفاوت بسیار کمی با محصولات اینتل داشتند. مشتریان نیز اکثرا به دلیل کارایی بهتر محصولات اینتل در بازی ها و همچنین بعضی موارد خاص آنها را انتخاب می کردند. Amd که موقعیت خود را در خطر دید ( و همچنین بر اساس برنامه های بلند مدت خود) سری پردازنده های AThlon 64  را با توانایی کارکرد هم 32 و هم64 بیتی روانه بازار کرد. قیمت این سری از CPu ها هم نسبتا مناسب است. این انقلاب AMD از یک سو و پردازش 64 بیتی از سوی دیگر مجددا مشتری ها را به سوی محصولات این کمپانی کشاند. یکی از این محصولات 64 بیتی که قیمت باور نکردنی ای نیز دارد AThlon 64 3000+ است. این مقاله در مورد این Cpu  است:

 

مدتی است که این محصول AMD نیز در فروشگاه های مختلف سر تا سر جهان ( به جز ایران) پشت ویترین ها قرار گرفته است. البته کمی از خوصیات محصول قوی تر این گروه یعنی Athlon 64 3200+  - که 400 دلار قیمت دارد- را ندارد. Amd در یک اقدام جالب برای اینکه  cpu های ارزان قمت تر 64 بیتی نسبت به Athlon 64 3200+ در بازار محیا شود این محصول ارزان قیمت و مفید را وارد بازار کرد.

 

AMD Athlon 64 3000+ با سرعت 2 گیگاهرتز کار می کند که البته این سرعت برای Athlon 64 3200+ نیز همین مقدار می باشد با این تفاوت که AMD Athlon 64 3000+ دارای مقدار حافظه L2 کمتری نسبت به 3200+ است.cache L2 در AMD Athlon 64 3000+ تنها 512 کیلوبایت می باشد که این مقدار نسبت به 3200+ نصف شده است. 

هر دو پردازنده دارای 128 کیوبایت حافظه برای Cache L1 می باشند. ضمن اینکه هر دو دارای یک لینک Hyper transport با پهنای باند6.4Gb/s  نیز می باشند.

  

ضمن اینکه Amd در تدارک این است که این Cpu را برای کاربردهای نوت بوک نیز بهینه کند. با این تفاوت که نسخه نوت بوک آن دارای 1 مگاباتی cache L2 و سرعت 1.8 گیگاهرتز خواهد بود.

AMD Athlon 64 3000+ در بازار زاپن قیمتی در حدود 270 دلار و در بازار آمریکا چیزی در حدود 250 دلار قیمت دارد.

شایان ذکر است که همه محصولات 64 بیتی Amd اعم از Opteron , Athlon 64 و Athlon 64 fx از فناوری ساخت 13 میکرونی استفاده می کنند و با استفاده از تکنولوزی SOI در آلمان تولید شده اند.

با این همه AMD هنوز هم با روند افزایش سرعت پردازنده مشکلاتی را دارد که در این راستا در سال آینده با محصولاتی از قبیل Athlon 64 3400 + و حتی Athlon 64 Fx53 سرعت خود را نیز بالا خواهد برد. ضمن اینکه این شرکت قصد استفاده از تکنولوزی Doual core را در پردازنده های خود دارد که انشاالله در مقاله های بعدی در مورد تکنولوزی های آینده AMD و محصولات آینده اش بیشتر بحث خواهم کرد.

 
منتظر نظراتتون هستم
          محسن

کمی هنری باشیم

سلام

راستش نشستم فکر کردم ببینم درباره چی مطلب بنویسم ناگهان یادم افتاد که چند وقته دیگه درباره فیلمهای جدید مطلب ننوشتم و یه کمی از هنر سینما دور افتادیم هرچند سینما تخصص ما نیست و ما در برابر وبلاگ های سینمایی حرفی برای گفتن نداریم ادعایی هم نداریم اما بازهم حیفم اومد یه مطلب سینمایی ننویسم.
بخونید مطمئنم پشیمون نمی شید.

خوب می خوام به جای یه فیلم امروز بر خلاف گذشته چند تا فیلم معرفی کنم تا درست و حسابی تلافی کرده باشم اگه گفتید اولی چیه.

بله گل سر سبد هرچی فیلمه MATRIX Revolutions

شما رو نمی دونم ولی من برای دیدن این فیلم واقعا چهار سال بی صبرانه صبر کردم و خوشحالم که صبرم بی مورد نبود و ارزش داشته بعد از اینکه MATRIX Reloaded اکران شد خیلی از طرفدارای این فیلم حسابی تو ذوقشون خورد چون فیلم در کنار تمام جلوه های ویزه خیره کننده ای که داشت ارزش فلسفی و تخیلی فیلم اول رو نداشت و از این رو خیلی ها تصور کردند ماتریکس در حال افته اما من به شخصه هیچ وقت به این دو تا داداش شاهکار یعنی برادران واچفسکی شک نکردم و مطمئن بودم که این فیلم تنها یه مقدمه برای یه طوفان بزرگه طوفانی که واقعا تو فیلم سوم من رو به لرزه در آورد طوری که تا چند روز درست و حسابی تو یه دنیای دیگه بودم البته من هنوز نقدی از فیلم سوم در مجلات و روزنامه ها نخوندم واظهار نظر دقیقی هم درباره این فیلم مشاهده نکردم اما اگه منتقدین باز هم از این فیلم ایراد بگیرند واقعا نامردی کردند چون این فیلم واقعا خیلی حرف برای گفتن داشت و تنها نیاز به یه فکر باز و آزاد داشت تا خیلی از چیزهایی که واقعا از کنارشون بی تفاوت می گذری رو درست و حسابی درک کنی بی خود نیست که اول سایت The Matrix نوشته Free Your Mind .
اما در هر حال می دونم که خیلی از شما هنوز این فیلم رو ندیدید و شاید اصلا خبر ندارید که این فیلم اکران شده پس به همین خاطر هیچ حرفی در باره داستان و پایان فیلم نمی زنم تا دوستانی که هنوز فیلم رو ندیدن ضد حال نخورند اما جالب ترین چیز این بود که این فیلم طوری تموم شد که احتمال ساختن قسمت بعدی فیلم منتفی نباشه تهیه کننده مشهور این فیلم یعنی جوئل سیلور هم در پاسخ این سوال که آیا امکان ساخت ماتریکس 4 هم هست جواب داده ( هیچ چیز غیر ممکن نیست شاید روزی دوباره ماشین ها بر انسانها حاکم شوند ) پس می تونم امیدوار باشم باز هم شاهد اکران داستان جدیدی از ماتریکس باشم.
خوب به هر حال در آینده حتما این فیلم رو با سواد بی سوادی خودمون یه نقدی می کنیم.

سایت رسمی فیلم : www.thematrix.com

اما فیلم دوم
این فیلم رو حتما می شناسید  : ارباب حلقه ها بازگشت پادشاه
خوب من قبلا در مورد این فیلم و کتاباش مطلب زیاد نوشتم و حتما می دونید که من از طرفدارهای نافرم کتابهای تالکین هستم ( منظورم نویسنده داستانه می تونید در آرشیو مطلب قبلی رو پیدا کنید و بخونید ) و بلاخره پس از یکسال انتظار دیگر دو روز دیگه یعنی پس فردا  قسمت سومین و آخرین قسمت این سه گانه بی نظیر اکران میشه سه گانه ای که دو قسمت قبلیش از نظر منتقدان جزو فیلم های ماندگار تاریخ سینما هستند و انتظار میره که قسمت سوم این شاهکار رو تمام و کمال تکمیل کنه تا تریلوزی فرمانروای حلقه ها به زیباترین شکل ممکن تموم بشه.
بازهم نمی خوام پایان فیلم رو لو بدم اما فقط بدونید که دو فیلم قبلی در برابر داستان این فیلم هیچند این قسمت هم رمز آلودی و زیبایی یاران حلقه رو داره سیاهی و تاریکی و جنگ دو برج رو خلاصه هرچی بگم کم گفتم بعد از دیدن فیلم حتما باز هم در بارش باز هم می نویسم.

این تریلر رو حتما بگیرید و حتما ببینید اگه نبینید از دستتون رفته ها 
سایت رسمی فیلم ( این سایت رو هم حتما ببینید ) : www.lordoftherings.net

حالا فیلم سوم
این فیلم رو دیگه عمرا نشناسید کدوم فیلمو مرد عنکبوتی( Spiderman  ) دیگه

حتما میگی این فیلم که مال عهد بوقه اما نه من منظورم قسمت دومشه ( هان حال کردی ) .
بله طبق معمول هر فیلمی که خوب می فروشه و معروف میشه حتما پشتش قسمت دومش رو هم می سازند این فیلم هم که دیگه از شهرت تا نداره و اگه قسمت دومش رو نمی ساختند خیلی جای تعجب داشت توی این فیلم هم قهرمان معروف با آدم بدا مبارزه میکنه و درست و حسابی کولاک می کنه اما زیاد هم خوشحال نشید این فیلم رو تا اردیبهشت سال دیگه نمی تونید ببینید ولی در حال حاضر اولین تریلر این فیلم بر روی سایت اختصاصی این فیلم قابل مشاهدست بعد از دیدن این تیزر می فهمید که این فیلم از قسمت اول خیلی توپتره و جلوه های ویزه و دشمنان جدید فیلم خیلی جذاب تر ساخته شدند در باره داستان فیلم هنوز چیز واضحی در دست نیست ولی باید داستان جالبی باشه به هر حال حتما برید و ترلیر فیلم رو ببینید تا حالی ببرید.

سایت رسمی فیلم : http://spiderman.sonypictures.com

فیلم چهارم رو هم قبلا معرفی کردم بله آخرین سامورایی
درباره این فیلم قبلا یه مطلب کامل نوشتم فقط می خواستم بگم که این فیلم هم هفته پیش اکران شد و در ابتدای اکران طبق پیشبینی من کولاک کرد در اولین هفته فروش این فیلم 24 میلیون دلار فروخت که با این فروش در صدر جدول فروش هفته قرار گرفت داستان فیلم هم تا اونجایی که من فهمیدم درباره یک نظامی آمریکایی ( تام کوروز ) که توسط امپراطور زاپن استخدام میشه تا ارتش این کشور رو آموزش بده و آنها رو با فنون جدید جنگ آشنا کنه.

برای دیدن تریلر فیل به سایت رسمی فیلم سر بزنید
سایت رسمی فیلم : www.lastamurai.com

فیلم آخر
این فیلم رو به این خاطر معرفی می کنم که اولا از طرفدارای پروپاقرص کتاباشم و می دونم خیلی ها منتظر قسمت سومشن حتما گرفتید کدوم رو می گم بله هری پاتر و زندانی آزکابان.
راستش رو بخواهید حالا حال نقد و برسی فیلم های قبلی این داستان رو ندارم اما به طور خلاصه می تونم بگم که دو قسمت پیش برای من که خیلی خیلی با کتابهای این داستان حال می کنم رضایت بخش نبود چون من به نوبه ی خودم انتظار بیشتری داشتم البته انتظار نداشتم که فیلم های هری پاتر در حد و اندازه های ارباب حلقه ها بشه اما می تونست بهتر باشه ولی به هر حال این فیلم حال و هوای متفاوتی داره چون کارگردان این قسمت با قسمت های قبلی فرق می کنه و انتظار میره بهتر از کار در اومده باشه به هر حال برای دیدن این فیلم هم باید تا اردیبهشت سال دیگه صبر کنید اما اولین تریلر فیلم برای تماشا رو اینترنت موجوده.

سایت رسمی فیلم : http://www.harrupotter.com
دریافت تریلر DOWNLOAD

خوب امیدوارم خوشتون اومده باشه من سعی کردم در حد امکان چند تا فیلم توپ که ارزش دیدن رو داشته باشند معرفی کنم به هر حال اگه نظری انتقادی یا احتمالا سوالی بود در خدمتیم اما خودمونیم ها از شانس بد ما هرچی فیلم باحال بود داره اکران میشه حالا ما به امید چه فیلمی بشینیم.
 
پاسخ به چند تا سوال :
اول از همه دوستانی که با ایمیل با ما تماس گرفتند تشکر می کنم و خواهش می کنم در حد امکان با همین بخش نظر سنجی سوالاتشون رو از ما بپرسند تا شرمندشون نشیم چون بعضی وقتها میشه که ما خیلی دیر به دیر به ایمیل سر می زنیم و ممکنه سوال کسی جا بمونه.اما اگه دوست داشتید با ایمیل تماس بگیرید حتما با فونت انگیلیسی تایپ کنید تا ما بتونیم بخونیم و در خوندن سوالاتتون مشکلی پیش نیاد.

همون طور که محسن قبلا گفت مینا خانوم به زودی جوابشون رو می گیرند هرچند همین حالا هم در قسمت آرشیو مطلب درباره CPU خیلی زیاد هست که می تونند از آنها استفاده کنند.

آقا احسان هم اگه کمی تو آرشیو ما جستجو کنند حتما مطالب ما درباره پردازنده های 64 بیتی رو می بینند اما به هر حال چشم باز هم بیشتر می نویسیم.

آقا شهاب چشم حتما اگه وقت شد چند تا مدل وب کم خوب با قیمت و مشخصات معرفی می کنیم.

در ضمن باید از آقا سعید عزیز هم عذر خواهی کنیم چون سوالشون رو خیلی دیر خوندیم و نتونستیم به موقع جوابشون رو بدیم اما به هر حال به زودی یه بخش کامل در باره سیستم های صوتی کامپیوتر می نویسیم.


                            تابعد  مجتبی