ATI

ATI

جوابیه ۳

طبق معمول ما باز هم اومدیم سوالات دوستان عزیز رو پاسخ بدیم :

آقا نیما گفتند :

آقا مرسی/من یه کارت گرافیک دارم nvedia geforce mx440
وقتی درایور اون را در ویندوز xp نصب میکنم display properties ویندوز را مثل ویندوز ۲۰۰۰ میشه و این کارت خیلی هم ضعیف است و خیلی از بازیهای گرافیک پائین هم نمیشه تو اون اجرا کرد . یعنی ۶۴ مگابایت هم هست . لطفا میشه مرا راهنمایی کنید.ممنون.
 
اول این که خواهش می کنیم

دوم اینکه به نظر من بهتره که دیگه به فکر یه کارت جدید باشی همونطور که گفتی کارت فعلی شما دیگه قدیمی شده و بهتره یه کارت تازه بخرید اگه تصمیم به خرید گرفتی تو نظرات برام بنویس که چه مقدار می خوای هزینه کنی تا چند مدل مختلف بهت پیشنهاد بدم.
برای رفع مشکلی که گفتی بهتره درایور کارت گرافیکت رو به روز رسانی کنی ورژن جدید اون رو می تونی از سایت www.nvidia.con  دانلود کنی.

آقا رامشاد هم پرسیدند :

دوست عزیز با سلام وتشکرفراوان از زحمات شما؛ من یک korg pa 80 دارم که یک ارگ کاملا حرفه ای است و من می خواهم آن را به کامپیوترم وصل کنم؛ به یک کارت صدای مرغوب با قیمت متوسط نیاز دارم؛کارت صدای فعلی ام آن برد است ؛ بر روی مادر برد 7zx giga و نکته دیگر آنکه من نمی دانم ارگ را باید چه جوری به کامپیوتر وصل کرد. در ماهواره دیده ام که از قطعه ای سخت افزاری به اسم میدی اینتر فیس استفاده میشود که ظاهرا از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شود. اگر شما میدونی چه کار باید کنم خیلی ممنون میشم به منم یاد بدی. از چند سخت افزار فروش پرسیدم اصلا نمی دونستند میدی اینتر فیس چیه!!لطفا کارت صدایی که معرفی می کنید توجه داشته باشید که با مادر بردم سازگار باشد. مرسی.

رامشاد جان مثل اینکه شما تو همه کاری یه دستی دارید ای ول به هر حال در باره کارت صوتی که خواسته بودی پیشنهاد من Audigy 2 ZS Platinum Pro است این کارت یه کارت بسیار عالی و با کیفیت برای کارهای حرفه ای خانگی است قیمت این کارت حدود ۲۰۰ هزار تومان است البته مدل های ضعیف تری هم داره که قیمت پایین تری دارند این کارت محصول شرکت Crative است و از آخرین استانداردهای صدا پشتیبانی کامل میکنه به زودی اطلاعات بیشتری درباره این کارت می دم.
درباره اتصال ارگ هم چند روز صبر کنید تا من از یکی از دوستانم که توی این کار حرفه ای هستند سوال کنم و به شما جواب بدم ( البته خودم یه چیزایی می دونم اما ترجیح می دم مطمئن بشم )

فاطمه خانوم پرسیدند :

با سلام و خسته نباشید :
من در حالت عادی در my computer درایو c , d , e , f , g , h را دارم اما زمانی که برای فرمت کردن یا نصب ویندوز به محیط dos وارد می شو م درایو d را ندارم بعبارتی محتویات درایو e در درایو d نمایش داده می شود و همین امر سبب شده دوبار به اشتباه فرمت بکنم و تمام اطلاعات درایو ث بسوزد و درایو d دست نخورده باقی بماند . اکنون بخاطر اختلال در ویندوزم ناچارم آنرا دوباره نصب کنم چه راه مناسبی جز پارتیشن بندی پیشنهاد می فرمایید و دقیقا باید چه کنم؟ (اطلاعات زیادی روی هاردم ذخیره شده و متاسفانه رایتر هم ندارم که با افکت بندی از بین خواهد رفت)
با تشکر فراوان

به احتمال زیاد شما از ویندوز XP استفاده می کنید و درایو C شما که ویندوز در اون نصب هست با فرمت NTFS کار می کنه و بقیه درایو های کامپیوتر شما FAT 32 هستند چون محیط DOS از NTFS پشتیبانی نمی کنه و نمی تونه درایو c شما رو بشناسه به همین خاطر هست که یک درایو از درایو های شما در DOS کم میشه برای حل این مشکل شما باید فرمت درایو C رو از NTFS به FAT 32 تغییر بدید تا درایو C در محیط DOS  شناخته بشه این کار رو شما می تونید با نرم افزارهایی مثل پارتیشن مجیک به راحتی انجام بدید.

فواد جان پرسیدند :
دوستان عریز سلام
دو سوال خدمت شما دارم
۱. چرا پردارنده های فرکانس بالای اینتل(مثلا ۲۴۰۰)قادر به اجرای ویندوز ۹۸ (ورژن اول) نمی باشند.وآیا این موضوع واقعیت دارد که پردازنده های ۲۴۰۰در عمل کند تر سیستم عامل را اجرا می کنند.


۲.چرا athlon xp قادر به اجرای Adobe Premier
ورژن ۷ نمی باشد؟؟

درباره سوال اول باید بگم ۹۸ تنها قادر به پشتیبانی پردازنده هایی با فرکانس مشخص است و پردازنده هایی که در فرکانس های بالا کار می کنند رو پشتیبانی نمی کنه به همین خار سیستم هایی که پردازنده هایی با فرکانس مثلا ۲.۸ گیگاهرتز دارند قادر به اجرای ویندوز ۶۸ نیستند.

درباره سوال دوم هم باید بگم فکر نکنم این طور باشه پردازنده های Athlon XP حتما قادر به اجرای نرم افزار Adobe Premier هستند و در اجرای اون مشکلی ندارند اگه شما همچین مشکلی داشتید بیشتر توضیح بدید.

آقای سلیمی پرسیدند :

امروز در قسمت جستجوی گوگل وبلاگ شما را پیدا کردم.بسیار عالی است و من از آن استفاده فراوان بردم.
با توجه به معلومات عالی شما عزیزان خواستم مشکل کامپیوترم را که چند وقت است مرا کلافه کرده است را مطرح کنم و در خواست دارم که حتما در وبلاگ یا به وسیله ایمیل جواب دهید.
اما مشکل: چند ماهی است که کامپیوتر من هنگ می کند به طوری که همه چیز متوقف می شود و هیچ کلید و دگمه ای کار نمی کند و چاره ای جز ری استارت از کیس نیست.با دوست خودم تقریبا تمام قطعاتمان را عوض کرده ایم ولی نتیجه نگرفته ام.فقط با سی پی یوی ۱.۷ سلرون مشکل ندارد.اما با سی پی یوی ۲ و ۲.۶۶ و ۲.۴ سلرون همین مشکل را دارد.بایوس مادر بورد را آپدیت کرده ام با آخرین ورژن آن یعنی اف ۴ .مادر بورد من گیگا (8Id533 ) که در سایت گیگا گفته شده تا ۲.۲ را باید ساپورت کند اما در حال حاضر با هر نوع سی پی یو کار میکند اما بعد از مدتی همه چیز قفل میشود.یعنی حتی با ۲.۶ فول کش با باس ۵۳۳ .البته ممکن است یک روز ۱۰ ساععت خوب کار کند اما در روز دیگر در یک ساعت ۴ بار هنگ کند.
ممنون از راهنمایی شما .
خدا نگهدار

خوب دوست عزیز من احتمال می دم شما تمام قطعات کامپیوتر رو عوض کرده باشید به غیر از پاور احتمالا پاور کامپیوتر شما توان تامین برق مورد نیاز سیستم رو به اندازه کافی نداره به همین خاطر سیستم مرتب هنک می کنه علت اینکه سیستم با پردازنده ۱.۷ سلرون خوب کار می کنه اینه که این پردازنده توان کمتری نسبت به پردازنده های ۲.۴ و ۲.۶ مصرف می کنه.

احتمال دیگری هم هست و اون وجود اشکال در سیستم خنک کننده CPU است اگر خنک کننده یا همان فن CPU توان کافی نداشته باشه و CPU بیش از اندازه گرم بشه سیستم هنک می کنه بهتره بدونید پردازنده سلرون ۱.۷ نسبت به پردازنده های ۲.۴ و ۲.۶ حرارت کمتری تولید می کنه.
من احتمال می دم یکی از این دو مشکل در سیستم شما وجود داشته باشه اگه این طور نیست توضیح بیشتری بدبد تا راهنمایی کنیم.

آ قا پژمان پرسیدند :

 من حدود ۱ هفته ای می شه که سیستم جدیدمو خریدم؛ یه TOSHIBA Combo دارم + یه CD Rom Drive ASUS 40X،... چند تا CD دارم که اینا نمی تونن بخونن در حالی که همون cd رو جای دیگه بردم خونده شدن(البته باید بگم که یکی از این cdها به صورت بسته ایه که سه تایی هستن که دو تای دیگه خونده می شن ولی یکیشون نه...)

مبارک باشه بالاخره سیستم رو خریدید ها
متاسفانه اخیرا کیفیت CD ROM ها بسیار کاهش پیدا کرده برای مثال من در حدود یک سال و نیم پیش یه CD ROM سامسونگ 52X گرفتم و بسیار از اون راضی هستم بسیاری از CD های خش دار رو به راحتی می خونه اما اخیرا خیلی از CD ROM های نویی که امتحان کردم نیم تونند این CD ها رو بخونند احتمالا شما هم چنین مشکلی دارید.

احمد خان گفتن :

امیدوارم همیشه موفق باشید آًا محسن و مجتبی درس خواندنتون را قبول دارم چون محسنا میبینم که میاد دنبالت تا برین کتابخونه و ... ولی پا اینترنت نشستنا نه چون من هر وقت این محسنا می بینم داره از بی خوابی میپکه از بس شبش تو اینترنت بوده

خیلی ممنون امیدوارم شما هم موفق باشید راستش ما توی اینترنت می ریم تا اطلاعاتمون رو اپ دیت کنیم اون قدر وقتمون کمه که دیگه نمی رسیم مطلب بنویسیم.

وحید جان :

با عرض سلام
من کامپیوتر پنتیوم تری دارم.ولی انرا فروختم تا یک کامپیوتر حرفه ای بخرم یعنی با رایتر کپچر و...
حال میخواهم نظر شما اساتید محترم را بدانم که سیستم پیشنهادی شماالبته تا سقف 900هزار تومان چه میباشد.
ایا به نظر شما اگر پنتیوم 64 بیتی بخرم بهتر نیست.
اگر لطف کنید و لیست تک تک قطعات را بگویید متشکر میشوم.
پیشاپیش دست شما را میفشارم و از صمیم قلب برای شما ارزوی موفقیث وسربلندی دارم.

شما به ما خیلی لطف داری ما هنوز تا استاد شدنمون خیلی مونده راستش اگه اجازه بدی چند روز دیگه جوابت رو می دم چون باید یه سری قیمت جدید بگیرم اگه خیلی عجله داری بگو تا با همین اطلاعات فعلی جوابت رو بدم.

...................................................................................

امیدورام تونسته باشم کمکی کنم سعی می کنیم بیشتر بنویسیم اگه این محسن همکاری کنه.

                          موفق باشید مجتبی
نظرات 23 + ارسال نظر
رفوزه سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:17 ق.ظ http://partizanha.blogsky.com

خسته نباشید اطلاعات خوبی بود ... استفاده کردم
موفق و پیروز باشید

نیما جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:29 ب.ظ

با تشکر از اینکه جواب سوال من را دادین/ یه مادربورد میخوام بخرم که از رم های DDR400 پشتیبانی کنه و از چیپست مادربورد GIGA8KNXP در آن استفاده شده باشد و قیمتی در حدود ۷۰۰۰۰ یا ۸۰۰۰۰ تومان داشته / سوال بعدی اینکه میخواستم بدونم مادربوردی به نام PC400 هست. البته مدل نیست و نام یک شرکت سازنده مادربورد هست/ من یه دسته گل به آب دادم اونم اینه که هنگامی که داشتم کابل فلاپی را از مادربورد جدا میکردم یکی از اون میله هایی که کابل توش قرار میگیره شکست و میخواستم بدونم میشه اون را تعمیر کرد . ممنون میشم زود جواب بدی .

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:29 ق.ظ

ممنونم
نگاه کن میگه مجموعه دستورات sseرو نداره؟؟

فواد پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:36 ق.ظ

بالایی مال منه!!!

پ جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:16 ق.ظ

رامتین جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:57 ب.ظ

اقا ایول کارت حرف نداره من باره اوله که این وبلاگو میبینم

محمد حسن محرابی شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 07:12 ب.ظ http://mohammad200300.blogsky.com

جواب آقای سلیمی را اصلاح کنید
این نوع مادربرد گیگا واقعا افتضاح هست و من تا کنون چندین مادربرد با این مدل را دیده ام که مشکلات مختلفی داشته اند . دلیل دیگری هم که وجود دارد تقلبی بودن مادربرد ایشان است بهتر است به سایت آواژنگ رفته و ببیند که مشخصات مادربردش طبق گفته های این سایت هست یا نه. به هر حال ایشان باید مادربرد عوض کند و این مادربرد اشکالات زیادی دارد و هیچ وقت هم درست درست نمی شود. راه حل دیگر استفاده از ویندوز 98 second edition است و باز هم اگر درست نشد باید از ویندوزی به غیر از ویندوز فعلی اش استفاده کند. همچنین چنین اشکالاتی در صورت درست فرمت یا فدیسک نشدن نیز رخ می دهد که علت اصلی آن استفاده از سی دی های Bootable که خود افراد درست می کنند و یا استفاده از Partiotion magic که خود در ایجاد چنین مشکلاتی نقش به سزایی دارد و بهترین را برای فرمت یا fdisk استفاده از یک دیسکت bootable است که توسط ویندوز 98 درست شده باشد.

رامشاد یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:24 ق.ظ

سلام خدمت دوستان گل خودم. تشکر از لطف تان. بله!
من خیلی کارهای مختلفی انجام میدم و بسیار متنوع زندگی می کنم. آقا اون سیستمی که می خواستم بخرم برای میکس و مونتاژ یادتون هست؟ از یه آدم خیلی
معتبر (خسرو مترجمی مدیر ITC ) شنیدم که تو پی سی نمیشه به کامپیوتر گفت مثلا برای نرم افزار فتوشاپ بیا 1 گیگا رم رو استفاده کن.... این کارها رو فقط تو مکینتاش میشه انجام داد و من دیدم ای بابا! پس بهتره با این دو میلیون تومنی که میخوام پی سی بخرم
یه مکینتاش بگیرم. حالا دارم در این مورد اطلاعات جمع می کنم. شما هم هرچی در این مورد می دونین اگه به من بگین خیلی ممنون میشم. همش می ترسم برای من که خیلی زحمت کشیدم و وقت گذاشتم تا کار با پی سی و نرم افزار هاش رو یاد بگیرم ؛ برای کار با مک ناچار شم از صفر شروع کنم. شما جای من بودین چه کار می کردین؟ عجب گیری کردم ها!!!! کمک .....کمک.....
ببینم! خوب درس می خونین؟ دوست دارم تو بالاترین سطوح ببینمتون. موفق باشید و وبلاگتان همیشه برقرار باشد. لطفا به جای لینک دادن به مقالات انگلیسی یه ترجمه خلاصه از اون بنویسید. ما که سواد انگلیسی مون
تعریف نداره....

ایمان دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:22 ق.ظ

man yak soal daram
موقعی که من هاردم را فرمت می کنم پیغام write protected error می دهد چه کار کنم این پیغام هنگام فدیسک کردن نیز می دهد
با تشکر
وبلاگتان عالی بود لطفا جواب را میل یا در وبلاگ خود قرار دهید

mohammad hasan mehrabi پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:26 ب.ظ http://mohammad200300.blogsky.com

salam ye matlabe toop dar bareye over clock kardan neveshtam
hatman too poste jadidet linke in maghala ro bezar
http://mohammad200300.blogsky.com/?PostId=121

احمد شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:25 ق.ظ http://www.heroker.persianblog.com

ok

محسن یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 09:20 ق.ظ

سلام

آقا شما که کامپیوتری هستی نباید وبلاگت اینطوری باشه!

از کجا میدونی که همه مثل شما مونیتور ۱۷ اینچ با وضوح ۱۰۲۴ +۸۰۰ دارن؟

چون شما وبلاگتون فقط در این وضوح درست دیده میشه

یک راه حل ساده داره اونم اینکه به جای پیکسل که زدی درصد بزنی توی قالبت تا هر کسی با هر وضوحی وبلاگتون و درست ببینه!

به توچه دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام
اول از همه اونجای آدم دروغگو.
شبها میشینی اطلاعاتت رو آپریت میکنی. یکی تو رو ندیده باشه فکر میکنه عجب مخلوقی هستی .

وحید سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:02 ق.ظ

اقا ما منتظر جوابیم هر چه زودتر بهتر.خیلی ممنون

hakim سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:23 ق.ظ

salam
dar morede soal e aghaye salimi motasefane hich kas dorost javab nadade, va hame hamon chiz haeyo migan ke toobazar khorde mardom midan , irad az mader bord va power va ram va hichi nist
in cpu ha motasefane khodeshon moshkel daran
yani moshkele aslishon ham ba porte usb hast
aghe ba usb kar nakonid kheii vaght kar mikone
vali aghe ba usb kar konid bishtar az 3-4 saat nemishe kar kard
dar kol elate aslisho nemidonam vali donbalesh hastam
az dooste aziz ham ke in sito baz karde khahesh mikonam ke bishtar be sorage javab in soal beran va age chizi fahmidan be hame began
choon ye moshkele kheili koli hast va az nooe moder borad va in harfa nist
man hata powre rooham avazkadam
vali dorost nemishe
bishtar ba usb moshkel dare va inke hararate cpu bishtar az oon chizi ke khode intel ghofte hast hata ba fan haye cooler dar ham khonak nemishe
be har hal man montazeram javab e in soal o peyda konam aghe peyda kardam be shomahammigam

نیما جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:13 ق.ظ

با تشکر/ میخواستم بدونم چه طوری از طریق اون جای فیش که در روی کارت گرافیک هست میشه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کرد / البته من یک سیم رابط به اون زدم و اون را به تلویزیون وصل کردم و به av رفتم ولی اتفاقی نیفتاد. ممنون میشم من را راهنمایی کنید.

کیر تو کون همه شما بیکارا جمعه 29 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 12:40 ق.ظ

رز سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:07 ب.ظ http://behjatgol.persianblog

با سلام خدمت شما دوست عزیز
من یک برنامه تحقیقاتی در محیط ورد تایپ کرده ام و در دیسکتی ذخیره کرده ام اما حالا که می خواهم انرا پرینت بگیرمصفحه باز نمیشود لطفا مرا کمک کنید.
با تشکر

فرهاد چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:44 ب.ظ

یه سوال در مورد وبلاگ دارم ....وبلاگ جالب و قشنگی دارین علاوه بر مفید بودن مطالبش
.................................
میخواستم بپرسم چه جور هر چی میخواین و با هر قالبی که دوست دارین عین یه فضای پولی توش استفاده کردین .....آیا از زبان برنامه نویسی استفاده کردین .... یه کم توضیح بدین اگه بازم سوال داشتم مزاحم میشم
ممنون

علی چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:04 ق.ظ

باتشکر از زحمتی که می کشید و جواب دوستان رامیدهید.
من یک کامپیوتر پنتیوم تری ۱۱۰۰ دارم باکارت گرافیک تی ان تی ۲ می خواهم توسط کارت ۱۳۹۴ و پورت دی وی دوربین فیلمبرداری فیلمهارا به کامپیوتر منتقل کنم ولی بعد از نصب این کارت نرم افزار ویدیو استودیو کار نمی کند . آیا باید سیستم را ارتقا بدهم؟ برای رفع این مشکل چه پیشنهادی دارید؟ متشکرم

اصغر زواری دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 05:02 ب.ظ

من دارم سوال در مورد کامپیوتر

[ بدون نام ] دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:28 ق.ظ

age soale orgi (korg) dari,khoshhaal misham komak konam....movafagh bashi...

سورن یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:22 ب.ظ

سلام دوست خوبم سوالم اینه که چطور درایو c رو فرمت کنم من اماتور هستم وتازه تازه میخوام یه چیزایی یاد بگیرم مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد