ATI

ATI

پاسخ به یک انتقاد

سلام

چند روز پیش دوست عزیزمون آقا ابراهیم که همیشه نسبت به ما لطف دارند از چند تا مطلب آخریمون که درباره انتخاب بین Intel و AMD بود انتقادی داشتند و گفته بودند که نتیجه گیری ما در باره انتخاب Intel رو قبول ندارن این شد که تصمیم گرفتم این مطلب رو برای ابراهیم جان و تمام دوستانی که نظری شبیه به این دارند بنویسم و در اون دلایلی رو که بر اساس آنها ما Intel رو برتر دونستیم  ذکر کنم با امید اینکه قانع کننده باشه.

اما قبل از هر چیز باید بگم که مطلب من و نتیجه گیری ما تنها درباره  CPU های فعلی موجود در بازاره و انتخاب ما ربطی به محصولات آینده ندارد و بیشتر مقایسه ما بین P4  و  Athlan xp  صورت گرفته و از بحث سیستم های 64 بیتی و Athlan64 و پرسیکات خارجه.
من در اینجا دلایلمون رو به چند دسته تقسیم بندی کردم که به طور جداگانه هرکدوم رو توضیح می دهم

1- بازده و کارایی بیشتر
در حال حاضر محصولات شرکت Intel با فناوری های جدیدی مثل فناوری HT و PAT و همچنین امکانات جدید FSB800 در برابر محصولات شرکت رقیب یعنی AMD  تا حد نسبتا زیادی بازده بیشتری رو  ارائه می کنند و این خودش می تونه مهم ترین دلیل انتخاب ما باشه البته ما این حرف رو از خودمون در نیاوردیم بلکه تمامی سایت های سخت افزاری این ادعا رو با تستها و آزمایشاتشون ثابت کردن و بهترین نمونه اون هم آزمایش سایت Tomshardwar است که بین آخرین محصولات این دو شرکت انجام شده و نتایج کاملا این امر رو ثابت می کنه اگر دوست دارید این آزمایش و نتایجش رو ببینید اینجا کلیک کنید.
البته سایت های دیگه هم آزمایشاتی داشتند اما از نظر من این آزمایش از همه کاملتر بود.


2- پشتبانی بهتر
در باره پشتیبانی شرکت های مختلف نرم افزاری از محصولات این دوشرکت Intel همواره از رقیب یک قدم جلوتر بوده و این امتیاز بسیار مهمی محصوب میشه مثلا شتیبانی از بازی ها یا نرم افزارهای معروف مثل 3D MAX و غره....... ( البته AMD در محصولات جدید تا حد زیادی ان مشکل رو رفع کرده و دیگه این مشکلات کمتر به چشم میاد اما باز هم در بعضی موارد دیده میشه  )

3- تنوع چیپستها و مادربردها
تنوع چیپستهای تولید شده توسط شرکت ها Chepset ساز و پشتیبانی بهتر شرکت های مادربورد سازی از CPU های Intel یکی دیگر از مهم ترین دلایل برتری فعلی Intel به حساب می آید با یک نگاه کلی می تونید بفهمید که تنوع مادر بردهای ساخته شده برای Intel از AMD بسیار بیشتره و همچنین امکاناتی که شرکت های چیپست ساز برای چیپستهای Intel قرار می دهند بیشتر از چیپست های ساخته شده برای AMD  است مثلا بهترین چیپستها برای AMD توسط شرکت nVIDIA با نام nFORCE 2 ساخته شده و در میان سایر چیپستهای AMD کمتر چیپستی پیدا میشه که اینقدر با محصولات این شرکت هماهنگ و سازگار باشه و این امکانات روداشته باشه و چیپستهای سایر شرکتها تا این حد قدرت ندارند و این باعث میشه که قدرت انتخاب بین چیپستها برای AMD محدود بشه .
اما برای Intel علاوه بر چیپستهای ساخت خود این شرکت چیپستهای سایر شرکت ها نیز با محصولات این شرکت به خوبی کار می کنند و امکاناتی در حد و اندازه هم ارائه می کنند و این باعث آزادی بسیار زیاد خریدار در انتخاب مادر برد و تولید مادربردهای مختلف برای این شرکت میشه و اینکه امکاناتی که مادربردهای Intel در حال حاضر ارائه می کنند از مادر بردهای تولیدی برای AMD بیشتره.

4- پتانسیل بالا در اورکلاک شدن
همه شما حتما با اورکلاک کردن CPU آشنا هستید خصوصا اینکه اخیرا این کار طرفداران زیادی هم پیدا کرده و پتانسیل یک CPU در اورکلاک شدن از ویزگی هایی به شمار میره که که امروزه خریداران به اون توجه زیادی نشون می دهند همین امر یکی دیگر از برتری های فعلی Intel نسبت به AMD به شمار میره پردازنده های جدید این شرکت که با FSB800 تولید شده اند و همچنین پردازنده های قبلی و مادربردهای تولیدی توسط شرکت های مختلف برای این CPU ها پتانسیل و توانایی بسیار بیشتری در اورکلاک شدن نسبت به CPU های و مادربردهای AMD دارند و در این امر قوی تر عمل می کنند و این ویزگی برای خریداران خصوصا حرفه ای ها بسیار مهم بشمار میره پس اینجا اهم برد با Intel است


5- کاهش قیمت ها
سابقا یکی از دلایل فروش خوب محصولات AMD قیمت بسیار پایین تر آنها در برابر محصولات Intel بود اما اینتل اخیرا این نقطه ضعف رو هم تا حد بسیار زیادی برطرف کرده و با کاهش چشم گیر قیمت ها و تولید چند محصول جدید و ارزان قیمت بازار را تا حد خوبی به خود اختصاص داده  این کاهش قیمت به غیر از آخرین محصول این شرکت یعنی P4 3.2 در تمامی محصولات به چشم می خوره. ( محسن در آخرین مطلبش این مورد رو کاملا توضیح داده )

خوب فکر کنم تا همین جا کافی باشه البته بازهم دلایلی هست اما گمونم دیگه نیازی به توضیح بیشتر نباشه امیدوارم این مطالب مورد توجهتون قرار گرفته باشه اگه باز هم روی نظرتون هستید حتما برام بنویسید و بگید چرا و دلایلتون رو برام توضیح بدید اگر هم با خوندن این مطالب نظرتون عوض شد بازهم برام بنویسید.

خوب تا بعد

  
                                  باتشکر  مجتبی

ترمیناتور ۳ : بازگشت خرابکار

کارگردان: جاناتان ماستو

پخش: برادران وارنر

بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، نیک استای، کریستانا لوکن، کلر دنس

زمان: 108 دقیقه

تاریخ نمایش: 2 جولای 2003  /  11 تیر 1382

- سایت رسمی این فیلم
                                                        

این فیلم پس از فیلمهای ترمیناتور (1984) و ترمیناتور 2: روز داوری (1991) که هر دوی آنها را جیمز کامرون کارگردانی کرده بود، سومین قسمت این سری است. باز هم مانند دو قسمت گذشته، آرنولد شوارتزنگر ایفاگر نقش اصلی است. قسمت سوم ترمیناتور را که قیام ماشینها نام دارد، جاناتان ماستو کارگردانی کرده است.

آرنولد شوارتزنگر پس از غیبتی 12 ساله از نقش خود در ترمیناتور 2 این بار با قسمت سوم این فیلم به پرده نقره ای باز خواهد گشت.
بازگشت شوارتزنگر نه تنها به معنای بازگشت ترمیناتور بلکه به معنای همکاری مجدد دو تهیه کننده موفق هالی وود یعنی اندرو واجنا و ماریو کازار با یک دیگر در قسمت سوم این فیلم است که در سال 1990 از یک دیگر جدا شدند اما نتوانستند موفقیت حرفه ای خود را تجدید کنند. این فیلم به کارگردانی جاناتان موستو کارگردان (57 - U) بالغ بر 100 میلیون پوند (175 - 150 میلیون دلار) هزینه ساخت در پی داشت و آرنولد برای بازی در این فیلم 30 میلیون دلار دریافت کرده است. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که تهیه کنندگان این فیلم معتقدند درآمد ترمیناتور خیلی بیشتر از خرجی خواهد بود که برای آن شده است. ترمیناتور در سل 1981 و ترمیناتور 2 در سال 1991 بیش از 550 میلیون دلار سود مالی داشته اند.
ترمیناتور 3 از همان فرمول انفجارهای مهیب، مسلسل های مرگ بار، جلوه های تصویری و از همه مهم تر هنر نمایی آرنولد به عنوان یک ابر مرد بی عاطفه اما مخرب برخوردار خواهد بود.

با تشکر محسن

نحوه شناسایی مادربرهای اصلی GIGA BYTE

با سلام
از آنجا که تولیدات گیگابایت از کیفیتی مطلوب و بازاری تضمین شده و همچنین گارانتی معتبر و قابل اطمینانی برخوردار بوده و رضایت کاربران و همکاران را تامین نموده است بدین سبب چند وقتی است که مورد توجه کپی کاران قرار گرفته و در بازار تحت عنوان کالای Remark مسائلی برای مصرف کنندگان گرامی به وجود آورده است، برای دفاع از حقوق مصرف کننده، که آواژنگ بدلیل تعهدات خود این را وظیفه خود می داند و همچنین جلوگیری از تهیه کالاهای خارج از پوشش آن، در زیر به مواردی که در تشخیص مادربردهای اصـل و تقلبـی کمک می کند اشاره شده است. آواژنگ امیدوار است بدین ترتیب توانسته باشد گامی در جهت حمایت خانواده خود برداشته باشد.

با توجه به آگهی های مجعولی که در زمینه نمایندگی این مادربوردها در سطح شهر پحش می شود برای اطلاع رسانی بیشتر دعوت می کنم از لیست نمایندگان آواژنگ دیدن فرمائید
برای مشاهده لیست نمایندگان اینجا را کلیک کنید
اصله موضوع اینجاست:

                     اگر ما رو شایسته نظراتتون می دونید  نظر بدید
                                          با تشکر محسن