ATI

ATI

باز هم جواب

طبق معمول سلام خدمت دوستان عزیز که ما هر کاری می کنیم فقط یه خاطر اونهاست

الوعده وفا امروز اومدم تا سوالا رو جواب بدم اول از همه سوالات آقا محمدرضا  :

خوب اول از همه در باره کارت گرافیک پرسیده بودی: راستش با این قیمتی که گفته بودی فکر نکنم بشه کارت گرافیک قوی خرید اما اگه یه کار متوسط نیازتو برطرف می کنه پیشنهاد من ATI Radeon 9200 این کارت یک کارت ارزان قیمت که نسبت به قیمتش بازده خیلی خوبی داره و در اجرای بازی های فعلی هم هیچ مشکلی نداره البته از این نوع چیپ کارتهای مختلفی ساختند که ممکنه قیمت بعضی از مدلها از قیمت مورد نظر تو بیشتر باشه پس مدل 64 مگابایتی شو بخر که ارزون تر باشه البته چند تا مدل دیگه هم برات می نویسم که اگه خواستی بیشتر پول خرج کنی انتخاب خوبی هستند.
PowerColor Radeon 9200
FIC A92L RADEON 9200
Gigabyte Radeon 9200SE

کارتهای قوی تر :
FIC A96 RADEON 9600
Gigabyte Radeon 9600
Gigabyte Radeon 9600 PRO

اما سوال دوم که پرسیده بودی : مادربورد من DDR نیست می خواستم بدونم اگه کارت گرافیک DDR بر روی کامپیوترم نصب کنم مشکلی پیش می یاد یا نه ؟
هیچ مشکلی پیش نمی یاد
شما به راحتی می تونید از هر کارت گرافیکی که می خواهید استفاده کنید ( البته اگه مادربورد شما حد اقل AGP 4X رو پشتیبانی کنه ) به طور کلی مکانیزم کار رم های کارت گرافیک از رم های سیستم کاملا متفاوته ( اما نه خیلی ) و این دو مورد هیچ ربطی به هم ندارند.

اما سوال سوم : قابلیت DVI در کارتهای گرافیک چیه ؟
خوب این سوال ممکنه برای خیلی ها پیش بیاد راستش در حال حاضر نمی تونم جواب این سوال رو کاملا برات توضی بدم چون بحث گسترده ایه ولی در مطالب آینده حتما جوابتو کامل می دم اما بهتره بدونی استاندارد DVI چند سال پیش توسط چند شرکت بزرگ که یکیش اینتل بود ابداع شد ساخت خروجی DVI به این منظور بود تا خرجی آنالوگ VGA رو به صورت دیجیتال عرضه کنند پس تا حدی میشه گفت DVI نوع دیجیتال VGA است اما خود DVI به سه دسته مختلف تقسیم میشه DVI خالص DVI مشترک با VGA و DVI مشترک با نوعی خروجی دیجیتال دیگر ( اسمش یادم رفته ) البته DVI در ابتدا مشکلاتی هم داشت که به مرور حل شد در حال حاضر DVI بیشتر مورد استفاده نمایشگر های LCD قرار می گیره و نمایشگرهای CRT از این خروجی استفاده ای نمی کنند مزیت DVI هم سرعت بیشتر تفکیک رنگ بهتر و کیفت بالا تره.
در آینده حتما در باره این موضوع یه مطلب کامل می نویسم.

اما سوال آخرت :
راستش همیشه دلم می خواست یکی این سوال رو از من بپرسه چون کم پیش میاد کسی به این نکات دقت کنه.

در واقع قیمت یک محصول مستقیما به سازندش بر میگرده همیشه این طور نیست که یک محصول بخاطر قیمت بالاش امکانات بیشتری هم داشته باشه ممکنه محصول دیگه ای هم با همین امکانات ولی قیمت کمتر مشاهده بشه اما اون چیزی که مهمه بازده و کارایی یک محصوله پس در انتخاب قطعات کامپیوتر خصوصا مادربورد باید بیشتر به کیفیت و کارایی اون دقت کرد تا قیمتش.
اما در باره گیگابایت من هم موافقم که محصولات گیگا در برابر سایر رقیبان قیمت بالایی دارند اما بازده بی نظیر آنها همیشه این قیمت بالا رو جبران می کنه.
ام توضیح در باره مادربورد هایی که خواسته بودی :

1. MSI 875p NEO-LSR 
بر خلا مدل 865PE NEO2 که در میان محصولات MSI عالی ترین بود و به عنوان بهترین مادربورد 865 انتخاب شد مدل 875 آن بسیار ضعیف عمل کرده و من به هیچ وجه خرید اون رو پیشنهاد نمی کنم از لحاظ امکانات و وسایل جانبی این مادربورد هیچ چیزی از GIGA- 8Knxp کم نداره اما این مادربورد از لحاظ پایداری مشکلات فراوانی داره مهندسین سایت Tomshardware در هنگام آزمایش این مادربورد متوجه شدند که این مادربورد در پشتیبانی از رم های مختلف تنظیم سرعت رم و تنظیمات بایوس مشکلات زیادی داره و کاربر در استفاده از اون دچار مشکالت زیادی میشه و مدل 865 به مراتب از این مدل بهتر و کار آمد تره.

GIGA - 8knxp  
سایت Tomshardware در آخرین آزمایشش از بین 25 مادربورد 875 مادربورد GIGA-8KNXP Ultra را به عنوان بهترین مادربورد 875 معرفی کرد  متاسفانه مدل Ultra در ایران قیمتی حدود 360 هزار تومان داره که واقعا خیلی زیاده اما گیگا مدل معمولی آن را با قیمت 199 هزار تومان ( باخذف برخی امکانات اضافه برای کاربران معمولی مثل کارت اسکازی و ... )
عرضه کرد تا خریداران بیشتری جذب این محصول بشند در باره ین مادربرد و امکاناتش فکر کنم یه مطلب در آرشیو هست که با خوندنش اطلاعات لازم رو به دست می یاری اما فقط بهتره بدونی با خرید این مادربرد به هرچه در دل آرزوی آن را دارید رسیده اید ( این جمله مال خودم نبود مال Toms بود ) اگه اطلاعات بیشتر خواستی حتما بنویس.

اما پیشنهاد من اینه که اگه قیمت بالا برات سنگینه MSI 865PE NEO2  انتخاب خیلی خوبیه که می تونی ازش استفاده کنی.
امیدوارم در حد لازم تونسته باشم کمکت کنم اگه ناقص جواب دادم ببخشید اگر هم اطلاعات بیشتر هم خواستی حتما برام بنویس این رو هم بدون که ما هیچ وقت از زیادی سوال ناراحت نمی شیم.
جواب باقی دوستان رو هم اگه وقت شد تا فردا شب می نویسم.

مطلب ویزه : به این مطالبی که می گم فقط فکر کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فکر کنید یه CPU رو به جوای فن و آب و اینجور چیزا با یه چیز کاملا نامتعارف خنک کنند چیزی مثل نیتروزن مایع طوری که به یک ابر رسانا تبدبل بشه و بعد هم تا 5 گیگاهرتز اورکلاکش کنند.
خیلی تخیلی بود نه حتما فکر می کنید یه چیزی خورده تو سرم یا زیاد تو آفتاب راه رفتم نه .
اون قدر ها هم مطمئن نباشید شاید این چیزی که گفتم واقعیت داشته باشه.

                                                         مجتبی
 

شرمنده شرمنده

دوستان عزیز سلام

واقعا از اینکه به ما لطف دارید و سوالاتتون رو مطرح می کنید ممنونم همون طور که قبلا هم گفتم در حال حاضر وقت ما خیلی پره و وقت کمی برای جواب دادن به سوالات داریم اما انشا الله فردا جواب تمام سوالاتی رو که چن رو اخیر پرسیده بودید رو می نویسیم پس منتظر باشید.

راستی یه خبر خوب شرکت ATI به عنوان برترین سازنده سازنده کارتهای گرافیک در سال ۲۰۰۳ انتخاب شد.


              تا فردا مجتبی 

باز هم فیلم

 سلام دوستان

اول از همه من هم به نوبه خودم این فاجعه و مصیبت عظیمی که بر ملت ایران وارد شده رو به همه تسلیت می گم و امیدوارم این آخرین باری باشه که قهر طبیعت این چنین گریبان مردم ایران رو می گیره و دیگر شاهد چنین مصیبت هایی نباشیم.

اما این اتفاق باعث شد که من و محسن بازهم به ایرانی بودنمون افتخار کنیم ما خیلی وقتها شده که از نبود پیشرفت و فناوری در کشورمون شکایت کنیم و ناراحت باشیم که چرا نمی تونیم پا به پای کشورهای غربی پیشرفت داشته باشیم و متاسف باشیم که چرا ایرانی ارزش سابق رو در پیشبرد علم نداره ولی وقتی امروز من و محسن دیدیم که چطور مردمون به یاری هموطنشون می شتابند فهمیدیم که ایرانی هنوز هم حس نوعدوستی رو خیلی بیشتر از جاهای دیگه در وجودش حفظ کرده و در دنیایی که مرتب روابط عاطفی با پیشرفت به سوی ماشینی شدن کم رنگ تر و کم رنگ تر میشه ما شاهد اشکهایی هستیم که از چشمان هموطنانمان در غم این عزیزان جاری میشه.

خوب اول از همه باید در باره تنبلی این چند وقته این توضیح رو بدم که من و محسن به شدت درگیر امتحان های ترم اول هستیم و فرصت برای مطلب نوشتن خیلی کمه و چون ما معمولا مقالاتمون رو از ترجمه مطالب سایت های انگیلیسی زبان و مطالعه مقالات مختلف بدست میاریم این چند وقت فرصت برای نوشتن مطالب تخصصی نیسنت پس اگه میشه این چند وقت رو صبر کنید تا بعد از امتحانات بازهم با مطالب تخصصی در خدمتیم.

خوب اما حالا که این همه نوشتیم بزار یه مطلب هم بنویسیم
یادتونه که آخر مطلب قبلی گفتم با این وضع اکران فیلم ها دیگه فیلمی نمونده که بخواهیم منتظرش بمونیم اما چند رو پیش توی وبلاگ یکی از دوستان که در ضمینه سینما فعالیت می کنند و استاد ما هستند یه لیست از فیلم هایی دیدم که قراره در سال ۲۰۰۴ اکران بشه راستش با دیدن این لیست حسابی حالم جا اومد اون طور که پیداست حالا حالا فیلم هست که منتظرشون بمونیم و ازشون مطلب بنویسیم.
این هم از لیست فیلم ها بر گرفته از وبلاگ هنر هفتم :
 
دسامبر

آخرین سامورائی : 5 DEC
ارباب حلقه ها ۳ - بازگشت سلطان : 17 DEC
لبخند مونالیزا : 19 DEC
پیتر پن : 25 DEC
کوهستان سرد : 25 DEC
چک : 25 DEC

سال 2004 ‍

‍‍ژانویه

بدنبال آزادی : JAN 9
دروغ گنده : 16 JAN
شکارچیان ذهن : 23 JAN
اثر پروانه ای : 23 JAN
پرش بزرگ : JAN 30

فوریه

مغازه سلمانی ۲ : FEB 6
بیل را بکش - قسمت ۲ : 20 FEB
کلوپ وحشت : 27 FEB
رقص کثیف-شبهای هاوانا : 27 FEB

مارس

هیدالگو : 5 MAR
استارسکی و هاچ : MAR 5
مامور کدی بنکز ۲-مقصد لندن: 12 MAR
دختر جرسی : 19 MAR
هرگز تنها نمیر : MAR 19
آغاز مرگ : 26 MAR
اسکوبی دوو  ۲ -  هیولاهای رها شده: 26 MAR
قوانین جذابیت : 26 MAR

آوریل

پسر جهنمی : 2 APR
تمام ده یارد : 9 APR
آلامو : APR 9
مجازات کننده : 16 APR
یک صدای توفان : 23 APR
پنجره مخفی : 23 APR
خانه هزار جسد ۲

می

وان هلسینگ : 7 MAY
تروا : 14 MAY
شِرِک ۲ : 21 MAY
پس فردا : 28 MAY

ژوئن

هری پاتر و زندانی آزکابان : 4 JUN
شرح وقایع ریدریک : 11 JUN
همسران استپفورد : 11 JUN
دور دنیا در ۸۰ روز : JUN 16
ترمینال : 18 JUN
گارفیلد : JUN 18

ژولای

مرد عنکبوتی ۲ : 2 JUL
شاه آرتور : JUL 7
مرد لنگری : 9 JUL
من ، روبات : 16 JUL
برتری بورن : 23 JUL
زن گربه ای : 30 JUL

آگوست

بیگانه در مقابل غارتگر : 6 AUG
مرغهای طوفان : 6 AUG
بلِید ۳ : 13 AUG

تابستان

دنیای فردا

سپتامبر

کنستانتین : 17 SEP
رزیدنت اویل ۲ : 24 SEP
بوگیمن

اکتبر

داستان کوسه : 1 OCT
نردبان ۴۹ : OCT 8
پسر ماسک : 15 OCT
متوازی 

نوامبر

باورنکردنیها : 5 NOV
اسکندر : 5 NOV
حلقه ۲ : 10 NOV
پرواز ققنوس : 12 NOV
قطار قطبی : 19 NOV
نجات کریسمیس : NOV 19
گنجینه ملی : NOV 24

دسامبر

دوازده یار اوشن : 10 DEC
یکسری وقایع تاسف بار لمونی اسنیکست : 17 DEC
یک زندگی ناتمام : DEC 25
شاه آرتور : 25 DEC
شبح اپرا
خلبان

پائیز

تنها در تاریکی
کاندیدای منچوری
فیلم ترسناک ۴

TBA

آناکونداها
افق کور 
ملعون
جن گیر ۴ - آغاز
ماموریت غیر ممکن ۳
مردان بزرگراه
جنگ دنیاها

سال 2005

روبوتها : 11 مارس
جنگهای ستاره ای - اپیزود ۳ : 25 می
ایندیانا جونز ۴ : 1 ژولای
بتمن ۵ - ارعاب : ۱ ژولای
کینگ کنگ : ۱۴ دسامبر
چارلی و کارخانه شکلات
جان سخت 4
ایزی رایدر ۲
فارنهایت ۴۵۱
روح سوار
الکترا
هانیبال
هری پاتر و جام آتش
مرد آهنی
جمیز باند ۲۱
پارک ژوراسیک ۴
ساعت شلوغی ۳
شکارچی جاسوس
پرونده های مجهول ۲
سه ایکس ۲
زورو بدون نقاب
اسکندر کبیر

سال 2006

مردان ایکس 3 : 5 می
گلادیاتور ۲
اسپایدرمن 3
اسکوبی دوو 3
سوپرمن

فیلمهایی که هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارند

۳۰۰۱ - اودیسه نهایی
بیگانه ۵
بتمن فراسو
بتمن علیه سوپرمن
بتمن - سال اول
زمین رزمگاه ۲
پروژه جادوگر بلیر ۳
بی باک ۲
دوک ناکم
گودزیلا ۲
مشت آهنی
جومانجی ۲
سلطان کونان - تاج آهنی
اسلحه مرگبار ۵
مکس دیوانه-مسیر خشم
مردان سیاه پوش ۳
عملیات کوندور ۳
راکی ۶
ترمیناتور ۴
دروغهای راست ۲
زن شگفت انگیز

حال کردید ( سرتون گیج نزد )

در باره ارباب حلقه ها هم باید بگم اون قدر توپ بوده که هنوز هیچی نشده همه اسکار بهترین فیلم و کارگردان رو برای این فیلم پیش بینی می کنند ضمن اینکه گفته میشه این فیلم از بزرگترین آثار حماسی تاریخ سینماست.

راستی وبلاگ های برتر امسال رو هم دیدیم خیلی جالب بود مخصوصا رتبه اول بهترین قالب رو که نزدیک بود حال منو چیز بکنه البته وبلاگهای شایسته ای هم بین برگزیدگان بودند که واقعا حقشون بود اما در این میان نکات استثنایی هم مشاهده می شد.
ما که انتظار نداشتیم که در اولین سال فعالیتمون جزو وبلاگ های برتر بشیم و می دونیم که هنوز خیلی چیزها مونده که یاد بگیریم اما امیدوارم تا سال آینده اون قدر پیشرفت کنیم که اسم ATI هم بین وبلاگ های برتر باشه.

                   مخلص همه مجتبی