ATI

ATI

جوابیه

سلام خدمت رفقای عزیز

به خدا اگه دست من بود صبح تا شب می شستم این وبلاگ رو آپ دیت می کردم اما امان از دست این تحول که دودمان ما رو بر باد داد.
راستش من و محسن وقتی کارنامه هامون رو گرفتیم فهمیدیم که باید یه تکونی به خودمون بدیم وگرنه کلاهمون پس معرکس البته یه وقت فکر نکنید ما از این بچه درس نخون هاییم ها همین رو فقط بهتون بگم که نمره 16 برای ما حکم نمره تک داره و اگه یه وقت خدایی نکرده از این نمره ها بگیرم دیگه هیچی.

خلاصه این شد که با یک برنامه ریزی دقیق در طول تابستان شروع به درس خوندن کردیم و جالب اینجاست که این اولین باره که من و محسن کاری رو که تصمیم گرفتیم انجام بدیم به طور کامل عملی کردیم به این ترتیب ما برای مطلب نوشتن یه کم وقت کم داریم اما مطمئن باشید لااقل من عمرا دست از سر این وبلاگ بردارم آخه دیگه بهش معتاد شدم اونم چه اعتیادی.

خوب بریم سر کار خودمون راستی این کیلیپی رو که این بالا گذاشتم دانلود کردید اگه دانلود نکردید نصف عمرتون بر فناست خلاصه از ما گفتن بود.

طبق معمول باید جواب دوستان عزیزی رو بدیم که اخیرا سوال پرسیدند.

جواب سوال دوم آقا رامشاد :

اول از لطفی که با داری خیلی ممنون من به شخصه خیلی خوشحالم که تونستم کمکی کنم.
درمورد نمایندگی آوازنگ و آلبالو کامپیوتر حتما لازم نیست که به فروشگاه مرکزی بری اما اگه اونجا بری بهتره چون بالاخره واسطه ها هم دنیال سود خودشون هستند به هر حال تو بازار رضا و بازار پایتخت نمایندگی هاشون پیدا میشه برای پیدا کردن آدرس ها هم به سایت www.avajang.com و www.albaloo.net مراجعه کنی.

در باره کارشناس هم فکر نکنم اون قدر ها احتیاط لازم باشه اگه از نماینگی ها مجاز خرید کنی احتمال قلابی بودن قطعات خیلی کمه چون نماینگی ها همیشه برای حفظ اعتبار محصولاتشون همواره محصولات اصل عرضه می کنند و از این بابت نگران نباش.

درباره قلابی بودن رم های گینگستون هم باید بگم متاسفانه این چند وقت بازار رم حسابی به هم ریخته و قیمت ها بسیار متغییر بودند همچنین کمبود رم هم باعث به وجود اومدن بازار گرمی برای اجناس تغلبی و ریمارک شد به هر حال تو خرید رم بیشتر از سایر قطعات دقت کن به غیر از کینگستون رم های خوب دیگه ای مثل Gile و King Max هم هستند خصولا رم های DDR 400 کینگ مکس رو می تونی از آوازنگ که نمایندگی King Max در ایرانه تهیه کنی.

در باره خرید 4 تا رم 512 هم باید بگم فکر بدی نیست اما متاسفانه مادربوردی که من پیشنهاد دادم 3 تا شکاف رم داره باید از یک مازول 1 گاگابایتی و دو تا 512 یا دو تا 1 گیگابایتی استفاده کنی.

نکته : اگه این مورد برات مهمه خصوصا اینکه پردازنده های Athlon 64 که من پیشنهاد کردم قابلیت Dual Chanel ندارند می تونی از سری پردازنده های جدید اینتل که تازه وارد بازار شدند هم استفاده کنی فقط پردازندت دیگه قابلیت 64 بیتی نداره البته قابلیت 64 بیتی در حال حاضر استفاده ای ندارند اما تا چند ما دیگه برنامه های مخصوص این نوع پردازش عرضه می شوند به هر حال به انتخاب خودته اگه تصمیم گرفتی از CPU اینتل استفاده کنی بگو تا نوع CPU و Moderbord را عوض کنم.

راستش من اصلا تا حالا هاردی با سرعت 840 پلاس و اسم sada ندیدم و هیچ اطلاعاتی دربارشون ندارم به هر حال همچنان پیشنهاد من Maxtor dimon Max plus 9 با 8 مگابایت بافره.

کارت گرافیک Radeon 9600 XT هم 128 مگابیاته.

درباره کارت کپچر هم من مدل خاصی در نظر ندارم ولی محصولات پیناکل همیشه کیفیت خوبی داشتند اگه وقت شد یه تجقیقی در این باره می کنم و بهت خبر می دم.

درباره RAID 0 , RAID 1  قبلا گفتم این تکنولوزی وقتی استفاده میشه که شما دو هارد با ظرفیت یکسان داشته باشید در این حالت فرایند نوشته شدن اطلاعات به طور همزمان بر روس دو هارد صورت می گیره و سرعت بسیار بالایی پیدا می کنه اما این حالت به صورت خودکار فغال نیست و اتصال هاردها به گذرگاه RAID حتما باید توسط یک متخصص انجام بشه البته استفاده از این قابلیت اجباری نیست و شما می تونید از IDE و serial ATA هم استفاده کنید که معمول تر هستند.
به هر حال اگر در این زمینه اطلاعات لازم رو ندارید لازم نیسن از این ویزگی استفاده کنید.
برای بدست آوردن اطلاعات بیشر هم باید به یک متخصص مراجعه کنید تا شما رو به صورت عملی با اون آشنا کنه.
اگر باز هم سوالی بود در خدمتیم.

سوال آقا نیما :

DVD ROM Pioneer 16X 40 X  یکی از بهترین مارکهایی است که در حال حاضر پیدا میشه البته مدل زاپنی اصل و ما به خاط کارایی خوبش اون رو به همه پیشنهاد می کنیم در باره اینکه از کجا بخری باید بگم افق رایانه که اول خیابان میر نماینگی مرکزی Pioneer  البته می تونی به فروشگاه های باز بزرگ طالقانی هم یه سری بزنی اما با اخباری که من دارم فعلا مدل اصل زاپنی نایاب شده و یه تعدای  Pioneer  غیر زاپنی تو بازار ریخته که کیفیت خوبی ندارند.

به هر حال DVD Rom های Pelextor . GIGABYTE . MSI  . Samsung . NEC  هم کارایی خوبی دارند.

سوال علی آقا :

خدمت دست عزیزمون عرض کنم به هیچ وجه چنین اشتباهی نکن چون Radeon 7500 AGP هم دیگه داره از دور خارج میشه چه برسه به مدل PCI ضمن اینکه کارتهای گرافیکی PCI ممکنه برات مشکلات زیادی درست کنه ( از لحاظ سازگاری ) به نظر من بهتره به فکر یه سیستم تازه باشی مثلا یه Moderbor  با مارک GIGABYTE یا MSI با چیپست 9100 IGP که یه کارت گرافیک onboard خیلی قوی داره شکاف AGP هم داره و خیلی امکانات دیگه.
با یه CPU 2.4 اینتل.
اگه خواستی سیستم رو عوض کنی یه خبر بهم بده تا بیشتر راهنماییت کنم.

جواب آقا رضا رو بعدا محسن میده.

خدمت محمد حسن خان هم بگم :
سری GT مادربوردهای GIGABYTE با مدل 8IE100 Pro یا 8IE100  مادربوردهای بسیار خوبی هستند با چیپست Intel 865 PE پیشنهاد من اینه )
از MSI هم سری 865 PE NEO2 .
 
همچنین مادربوردهای هر دو شرکت با چیپست  ATI 9100 IGP هم مادربوردهای بسیار خوبی هستند.
...............................................................................

در مطالب آینده در باره سری پردازنده های جدید اینتل بر مبنای سوکت 775 و همچنین پردازنده های Celero D مطلب می نویسم.


                    باز هم مطلب می نویسم موفق باشید
                                           مجتبی

نظرات 10 + ارسال نظر
نیما شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 08:49 ب.ظ

آقا مرسی/من یه کارت گرافیک دارم nvedia geforce mx440
وقتی درایور اون را در ویندوز xp نصب میکنم display properties ویندوز را مثل ویندوز ۲۰۰۰ میشه و این کارت خیلی هم ضعیف است و خیلی از بازیهای گرافیک پائین هم نمیشه تو اون اجرا کرد . یعنی ۶۴ مگابایت هم هست . لطفا میشه مرا راهنمایی کنید.ممنون.

رامشاد یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 06:21 ق.ظ

دوست عزیز با سلام وتشکرفراوان از زحمات شما؛ من یک korg pa 80 دارم که یک ارگ کاملا حرفه ای است و من می خواهم آن را به کامپیوترم وصل کنم؛ به یک کارت صدای مرغوب با قیمت متوسط نیاز دارم؛کارت صدای فعلی ام آن برد است ؛ بر روی مادر برد 7zx giga و نکته دیگر آنکه من نمی دانم ارگ را باید چه جوری به کامپیوتر وصل کرد. در ماهواره دیده ام که از قطعه ای سخت افزاری به اسم میدی اینتر فیس استفاده میشود که ظاهرا از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شود. اگر شما میدونی چه کار باید کنم خیلی ممنون میشم به منم یاد بدی. از چند سخت افزار فروش پرسیدم اصلا نمی دونستند میدی اینتر فیس چیه!!لطفا کارت صدایی که معرفی می کنید توجه داشته باشید که با مادر بردم سازگار باشد. مرسی.

فاطمه سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:46 ق.ظ

به نام خدا
با سلام و خسته نباشید :
من در حالت عادی در my computer درایو c , d , e , f , g , h را دارم اما زمانی که برای فرمت کردن یا نصب ویندوز به محیط dos وارد می شو م درایو d را ندارم بعبارتی محتویات درایو e در درایو d نمایش داده می شود و همین امر سبب شده دوبار به اشتباه فرمت بکنم و تمام اطلاعات درایو ث بسوزد و درایو d دست نخورده باقی بماند . اکنون بخاطر اختلال در ویندوزم ناچارم آنرا دوباره نصب کنم چه راه مناسبی جز پارتیشن بندی پیشنهاد می فرمایید و دقیقا باید چه کنم؟ (اطلاعات زیادی روی هاردم ذخیره شده و متاسفانه رایتر هم ندارم که با افکت بندی از بین خواهد رفت)
با تشکر فراوان

فواد پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:14 ب.ظ http://fuadjh.blogsky.com

دوستان عریز سلام
دو سوال خدمت شما دارم
۱. چرا پردارنده های فرکانس بالای اینتل(مثلا ۲۴۰۰)قادر به اجرای ویندوز ۹۸ (ورژن اول) نمی باشند.وآیا این موضوع واقعیت دارد که پردازنده های ۲۴۰۰در عمل کند تر سیستم عامل را اجرا می کنند.


۲.چرا athlon xp قادر به اجرای Adobe Premier
ورژن ۷ نمی باشد؟؟

سلیمی از ارومیه جمعه 26 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 09:50 ق.ظ

امروز در قسمت جستجوی گوگل وبلاگ شما را پیدا کردم.بسیار عالی است و من از آن استفاده فراوان بردم.
با توجه به معلومات عالی شما عزیزان خواستم مشکل کامپیوترم را که چند وقت است مرا کلافه کرده است را مطرح کنم و در خواست دارم که حتما در وبلاگ یا به وسیله ایمیل جواب دهید.
اما مشکل: چند ماهی است که کامپیوتر من هنگ می کند به طوری که همه چیز متوقف می شود و هیچ کلید و دگمه ای کار نمی کند و چاره ای جز ری استارت از کیس نیست.با دوست خودم تقریبا تمام قطعاتمان را عوض کرده ایم ولی نتیجه نگرفته ام.فقط با سی پی یوی ۱.۷ سلرون مشکل ندارد.اما با سی پی یوی ۲ و ۲.۶۶ و ۲.۴ سلرون همین مشکل را دارد.بایوس مادر بورد را آپدیت کرده ام با آخرین ورژن آن یعنی اف ۴ .مادر بورد من گیگا (8Id533 ) که در سایت گیگا گفته شده تا ۲.۲ را باید ساپورت کند اما در حال حاضر با هر نوع سی پی یو کار میکند اما بعد از مدتی همه چیز قفل میشود.یعنی حتی با ۲.۶ فول کش با باس ۵۳۳ .البته ممکن است یک روز ۱۰ ساععت خوب کار کند اما در روز دیگر در یک ساعت ۴ بار هنگ کند.
ممنون از راهنمایی شما .
خدا نگهدار

پژمان غریب یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 07:54 ب.ظ http://pezhman.blogsky.com

سلام
آقا من چند تا سوال ازتون داشتم:
۱- من حدود ۱ هفته ای می شه که سیستم جدیدمو خریدم؛ یه TOSHIBA Combo دارم + یه CD Rom Drive ASUS 40X،... چند تا CD دارم که اینا نمی تونن بخونن در حالی که همون cd رو جای دیگه بردم خونده شدن(البته باید بگم که یکی از این cdها به صورت بسته ایه که سه تایی هستن که دو تای دیگه خونده می شن ولی یکیشون نه...)

۲- چطور می تونم عکسی رو که روی سیستمم دارم (از طریق وبلاگم) بفرستم روی اینترنت (یا به عبارتی روی وبلاگ!)؟
متشکرم

گارنتی فاره یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:54 ب.ظ

سلام.برای اطلاعات بیشتر در مورد قطعات MSIوASUS مایلم به شما کمک کنم.با تشکر از شما.گارنتی فاره اولین و کاملترین لابراتوآر تخصصی تعمیرات انواع قطعات کامپیوتر به خصوص محصولاتmsi در خدمت هموطنان عزیز.شماره تلفن۸۹۲۱۳۹۴فاکس:۸۹۲۱۴۰۲

گانتی فاره(کامپیوتر آسیا) دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:01 ق.ظ

کامپیوتر آسیا:خدمات و بازرگانی قطعات کامپیوتر.خریدو فروش انواع سیستم.لابراتوآر تخصصی تعمیرات انواع قطعات کامپیوتر.گارنتی فاره(محصولاتMSI).آدرس ما:خیابان ولیعصر-ابندای خیابان مطهری-خیابان لارستان نبش نوروزی پلاک۷۱-طبقه۴........تلفن:۹-۸۹۲۱۳۹۴ فاکس:۸۹۲۱۴۰۲ (با تشکر از شما دوست و همکار گرامی)

احمد سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:20 ق.ظ http://www.heroker.persianblog.com

امیدوارم همیشه موفق باشید آًا محسن و مجتبی درس خواندنتون را قبول دارم چون محسنا میبینم که میاد دنبالت تا برین کتابخونه و ... ولی پا اینترنت نشستنا نه چون من هر وقت این محسنا می بینم داره از بی خوابی میپکه از بس شبش تو اینترنت بوده

وحید چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 08:06 ق.ظ

با عرض سلام
من کامپیوتر پنتیوم تری دارم.ولی انرا فروختم تا یک کامپیوتر حرفه ای بخرم یعنی با رایتر کپچر و...
حال میخواهم نظر شما اساتید محترم را بدانم که سیستم پیشنهادی شماالبته تا سقف 900هزار تومان چه میباشد.
ایا به نظر شما اگر پنتیوم 64 بیتی بخرم بهتر نیست.
اگر لطف کنید و لیست تک تک قطعات را بگویید متشکر میشوم.
پیشاپیش دست شما را میفشارم و از صمیم قلب برای شما ارزوی موفقیث وسربلندی دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد