ATI

ATI

جوابیه

سلام
حالا که قول دادیم وبلاگ فعال بشه گفتم اولین کار جواب به سوالاتی که اخیرا پرسیده شده :

سوال اول مال آقا وحیده که من واقعا شرمنده ایشون هستم ( آقا به خدا تو مطلب قبلی من سوال شما رو هنوز نخونده بودم وگرنه حتما جواب می دادم.
سوال : من یک مادربورد خریدم با مارک 8KNXP GIGABYTE  رفیقم یه مادربورد Soltech  گرفته دقیقا با همون امکانات ولی صد هزار تومن ارزونتر ( یعنی همان fsb 800,sata,dual chanel ram,lan,etc  ) منشا این تفاوت قیمت کجاست زود جواب بدید چون دارم دیونه می شم.
مقاله در مورد اسمبل کردن فراموش نشود.

جواب : خدمت آقا وحید عزیز عرض کنم که این مساله هیچ گونه جای نگرانی نداره و مطمئن باش صد هزار تومنی که بیشتر دادی ارزش خرج کردن رو داشته.
دو سه بار دیگه هم من به این سوال جواب دادم که اکثر امکانات یک مادربورد بستگی به چیپستی داره که اون مادربورد پشتیبانی میکنه و چون این دو مادربورد هردو از چیپست i875p Intel  استفاده می کنند امکاناتی بسیار شبیه به هم دارند اما این تنها ظاهر کاره باطن کار یعنی در عملکرد مادربورد ها نشون می دند که چند مرده حلاجند.
مادربورد i875p شرکت Soltek مادربورد خوبیه اما کارکرد GIGABYTE با مادربورد 8KNXP ویزگی های برتری رو در آزمایش ها ارائه می کنه.

اول اینکه 8KNXP ( البته مدل Ultra ولی این مدل تفاوت چندانی با مدل معمولی نداره ) از طرف چندین سایت معتبر سخت افزاری از جمله Tomshardware به عنوان بهترین مادربورد 875 انتخاب شده.

ویزکی بعدی سیستم تغذیه برق و تنظیم ولتاز دوگانه مادربورد های GIGABYTE به نام DPS  است که امکانات بسیار وسیعی رو برای اورکلاک و تغذیه CPU به وجود میاره. ( البته Soltech هم تبلیغاتی در مورد FSB 1200 میکنه اما عملا این ویزگی هیچ کاربردی برای کاربران نداره ).

نکته بعدی اینکه مادربورد شما دارای یک برد 6 لایه است که کمتر مادربوردی دارای این ویزگی است.
همچنین مادربورد 8KNXP به همراه خودش تمام کابل های مورد نیاز یک PC رو داره اما مادربورد Soltech به این اندازه امکانات اضافی نداره.

شش شکاف رمی که مادربورد شما ارائه میکنه ارتقاع سطح حافظه رو راحت تر میکنه.

پشتیبانی از نرم افزار هایی مثل Easy Tune 4.0 برای اورکلاک CPU  و @Bios  برای آپ دیت Bios کاربرد های بسیار جالبی دارند.

در نهایت بیشتر فروشندگان و حتی خود آوازنگ هم بعضی وقتها اعتراف می کنند که قیمت این سری از مادربورد های GIGABYTE کمی گرونه اما کارایی خوب این مادربورد باعث میشه آدم در کیسه رو شل کنه.

پس اصلا غصه پول بیشتری رو که دادی نخور مطمئن باش من هم اگه اون زمان می خواستم مادربورد بخرم انتخاب اولم GIGA-8KNXP بود.

درباره مقاله اسمبل هم باید بگم که این کار نیاز به وقت داره چون کار اسمبل همونطور که می دونید اونقدرها هم آسون نیست برای این کار اگه منبع خوبی پیدا کردیم که همراه با عکس و توضیحات کامل بود حتما ارائه می کنیم.

باز هم از تاخیری که در جواب دادن پیش اومد عذر خواهی می کنم.


سوال دوم : خدمت جناب آقای پزمان غریب بگم سوالی که پرسیده بودند برای من بسیار گنگ و مبهم بود اگه میشه سوالتون رو با جزئیات بیشتر بپرسید اصطلاحات و کلمات انگلیسی رو هم با حروف انگلیسی تایپ کنید.
خیلی ممنون

سوال سوم : آقا نیما از ما پرسیدند که : لطفا در مورد مادربورد های LCD توضیح بده و اینکه آیا در بازی های گرافیک بالا مشکلی ایجاد نمی کنند و بهترین مارک موجود در بازار چه مارکی است و آیا مارک فراسو آن خوب است یا نه.

قبلا در مورد مونیتور های LCD توضیح دادیم اما به طور خلاصه مونیتور های LCD مونیتورهایی هسستند که دیگه از سیستم لامپ تصویر که بر مبنای تفنگ الکترونی بود استفاده نمی کنند و به جای اون از ویزگی کریستال مایع استفاده می کنند که این ویزگی باعث شده این مونیتورها پهنای بسیار کمتری داشته باشند ویزگی بسیار مهم LCD ها اینه که حجم کمتری رو اشغال می کنند و نور بیشتر و شفافیت رنگ  و عمق رنگ بهتری رو عرضه می کنند .
البته عده هنوز بر این عقیده هستند که مونیتور های CRT در کل عملکرد بهتری دارند مخصوصا مونیتورهای جدید سامسونگ با ویزگی MGIC BRIGHT 2 و HighLite Zone  شفافیتی نظیر مونیتور های LCD ایجاد می کنند.
اما این موارد چیزی از جذابیت مونیتور های LCD کم نمی کنه در این میان مانیتورهای LCD یک نقطع ضعف دارند و اون عدم تغییر و ثابت بودن رزولوشن صفحه است.

در باره بازی ها مونیتورهای LCD هیچ مشکلی به وجود نمی یارند حتی بعضی وقت با تصویر فوف العاده ای که ارائه می کنند جذابیت بازی رو خیلی بیشتر می کنند.

بهترین مارک مونیتورهای LCD که در ایران پیدا میشه LG و SAMSUNG است البته LCD سازهای دیگری هم هستند مثل SONY و Philips و ......... که در ایران کمتر پشتیبانی می شوند.
البته من به شخصه گرایش بیشتری نسبت به LCD های Samsung دارم چون واقعا کیفیت بسیار خوبی دارند اما در کنار اون LCD های LG هم جایگاه خودشون را دارند البته Sony هم گزینه بسیار جذابی به حساب می یاد.

مونیتور های فراسو هم مونیتورهای خوبی هستند که تازه وارد بازار شند البته موقعی که من کارایی شون رو می دیدم بعضی وقتها تصویرشون نور بیش از اندازه ای داره که البته قابل کنترله در کل این مونیتورها هم مونیتورهای بدی نیستند و می تونند انتخاب خوبی باشند.

خدمت آقا رضا هم عرض کنم از نظراتتون خیلی ممنون البته من هم تجربیاتی در مورد مونیتورهای Samsung دارم که بد نیست اونها رو بدونی در مورد لینک هم چشم می گذاریم.

خدمت آقا رامشاد که دوباره از ما سوال پرسیده بودند بگم شرمنده امروز نتونسم جوابشون رو بدم در آینده جواب سوالاتشون رو خواهم داد.

از بین دوستان اگر کسی سوالی پرسیده که ما فراموش کردیم جوا بدیم حتما تذکر بده تا جوابشون رو بدیم.

...............................................................................

             منتظر سوالات بعدی شما هستیم موفق باشید
            
                                                            مجتبی
                       

نظرات 13 + ارسال نظر
سیاوش چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 07:31 ق.ظ http://sogand-ke.blogsky.com

سلا دوست عزیز...وبلاگ بسیار زیبایی دارید..لطفا در ورد اسمبل کردن توزیح بدید و مقاله بنویسید نوشتید خبرم کنید...ممنون میشم..بدرود

نیما جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:53 ق.ظ

آقاممنون،مطلبت در رابطه با مانیتورهای LCDخیلی خوب بود.آقا این DVD ROM Pioneer 16X 40 X
من هر جا میرم میرم میگن نداریم حتی جاهای معتبر البته من در اصفهان زندگی میکنم میشه بگی چرا روی این DVD ROM Pioneer 16X 40 X
تاکید دارید و از کجا میشه اون را تهیه کرد و چه مارکه دیگه خوبه .ممنون میشم زود جواب بدی.

آزاد یاسمین جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:22 ب.ظ http://guff.persianblog.com

سلام مجتبی و محسن جان . . . خوبی ؟ . . . من بالاخره آپدیت کردم . . . خوشحال میشم سر یزنی . . . موفق باشی . . . آزاد

علی جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 09:40 ب.ظ

سلام
من یک مادربرد دارم از اونایی که همه چیزش onboard هستش.
شکاف agp هم نداره بیشتر بازی ها رو هم کند و تیکه تیکه اجرا می کنه. به نظر شما اگر یک کارت pci مثل radeon7500 64mb بگیرم درست میشه.
320mb RAM SD داره
cpu:via samuel2 734MHZ
vga:sis 630 16mb

احمد سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 07:19 ق.ظ http://www.heroker.persianblog.com

مطالبت مثل همیشه جالب بود اگه وقت کردی آقا محسن یه سری هم به ما بزن راسی حال نیما چطوره (سجاد رضوانی)

عادل چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 04:04 ق.ظ http://eby.blogsky.com

سلام هروقت میام تو وبلاگت و لینک خودم رو می بینم خوشحال می شم و شرمنده از اینکه کم به وبلاگم میرسم و از لینک شما بازدیدکننده زیادی دارم این کتابخانه الکترونیکی چیه ؟ من که سر در نیاوردم آخه فقط یه نوشته است و لینک نداره همینطور درایور های کارت گرافیک هم فعال نیست.
موفق باشی دوست عزیز

رضا شنبه 13 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:37 ق.ظ http://www.rh.co.sr

سلام محسن عزیز
-
جواب سوالاتم را ندادی ؟
-
راستی میگم بد نیست یه دستی به سر و روی این قالب
قدیمی و سالخورده بکشی !!!!!!!!!
-
به خواطر همه چی از شما سپاسگذارم
-
موفق باشید
-
من منتظرم
-
قربانت رضا

محمد حسن یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 06:35 ب.ظ http://htpp://mohammad200300.blogsky.com

سلام
من یک مدل مادربرد می خواهم با قیمتی حدود ۸۰ تمن.
مارک گیگا یا ام اس آی
DDR 400 Support

محمد حسن یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 06:45 ب.ظ http://mohammad200300.blogsky.com

سلام اقا اسم این وبلاگ ما رو درست کن آبرو ریزیه. اسم وبلاگ رو همونی بزار که خودم بالای وبلاگم نوشتم

رامشاد سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 06:03 ق.ظ

سلام. خوشحالم که از شر درس راحت شدید! اما باز هم که وبلاگ فعال نیست؟!لطفا ما رو دریابید! وقت کردید لینک هاتون رو درست کنید. تا هر مطلب در یک صفحه جدا باز بشه. مطالب قبلی تون رو می گم. منتظر جواب سوالم هم هستم. قربان شما. رامشاد

[ بدون نام ] چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:39 ب.ظ

سیاوش دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام
من یه سوال بزرگ دارم؟
تفاوت رنگ مادربوردها بدلیل چیست؟
ممنونم

حسام یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:51 ب.ظ

سلام داداش من کارت گرافیکم جی فورسه ۳۲ هست می خواستم بدونم که با ترفند میشه بازی هایه با گرافیک بالا رو اجرا کرد؟ ممنون از لطفتون خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد