ATI

ATI

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز

مثل همیشه مطلب رو باید با عذر خواهی از کم کاری اخیر شروع کنم راستش این مدت من و محسن اون قدر امتحان داشتیم که اگه یکی ازمون می پرسید CPU چیه ؟ بهش می گفتیم یکی از ابزار کشاورزیه و از اون بدتر اینکه تلفن ما به مدت یک هفته و نیم قطع بود و من تو این یه هفته یه خماری حسابی کشیدم.

به هر حال امروز اومدم که جواب سوالاتی رو که اخیرا دوستان پرسیده بودند رو بدم :

اول از همه دوست عزیزمون آقا رامشاد که ما حسابی جلوی ایشون خجالت زده هستیم چون مدت زیادیه از ما یه سوال پرسیدند و ما هنوز وقت نکردیم بهشون جواب بدیم :

خوب آقا رامشاد عزیز باید خدمتت عرض کنم با توجه به بودجه بالایی که شما می خواهید برای خرید سیستم اختصاص بدید و کار حرفه ای که با این سیستم انجام بدید می تونید یه سیستم عالی ببندید که حد اقل تا 2 سال نیاز به هیچ تغییری نداشته باشه خصوصا اینکه مونیتور کیبود و قطعات جانبی هم در حال حاضر دارید.

اما سیستم پیشنهادی ما :

cpu : من برای پردازنده Athlon 64 3000 رو پیشنهاد می کنم این پردازنده در حال حاضر یکی از قوی ترین پردازنده های موجود در بازاره اطمینان من در باره این پردازنده به خاطر اینه که من خودم یکی از این پردازنده ها رو در محیط های مختلف آزمایش کردم و این پردازنده خیلی خوب جواب داد و به نظر من برای کار شما بسیار مناسبه همچنین این پردازنده از تکنولوزی 64 بیتی هم پشتیبانی میکنه و در آینده با عرضه برنامه های 64 بیتی کارایی سیستم شما تا اندازه قابل توجهی افزایش پیدا میکنه.

البته مدل های قوی تری از این پردازنده هم موجوده مثل Athlon 64 3200 و Athlon 64 3400 این پردازنده ها از مدل 3000 قوی تر هستند اما تفاوت کارایی این پردازنده ها به میزان قابل توجهی نیست و خرید مدل های بالا تر به نظر من در حال حاضر تلف کردن پوله.

Motherboard : این قطعه یکی از مهمترین قطعاتی است که در بالا بردن بازده سیستم شما نقش مهمی بازی میکنه برای مادربور پیشنهاد من مادربورد GIGABIYTE مدل GA - K8VNXP است این مادربورد در حال حاضر یکی از بهترین مادربورد های موجود برای پردازنده Athlon 64 است و در آزمایشات مختلف نتایج بسیار خوبی به دست آورده قیمت این مادربور در حال حاضر یه کم بالاست اما ارزش خرید رو داره این مادربورد از چیپست VIA K8T800 استفاده میکنه که یکی از قوی ترین چیپستها برای Athlon 64 است و از امکانات جانبی بسیاری هم برخورداره که تمام نیازهای شما رو بر طرف می کنه .

VGA : در حال حاضر در بازار کارتهای گرافیکی تنوع زیادی وجود داره که باعث گیج شدن خریداران میشه برای کار شما پیشنهاد من کارت گرافیک GIGABYTE - Radeon 9600XT است البته مدل های دیگری هم از این کارت گرافیک موجوده اما اطمینانی که در کیفیت و گارانتی محصولات گیگابایت وجود داره باعث میشه من این مدل رو به شما معرفی کنم.

RAM : برای رم به نظر من بهتره که از 1 گیگابایت رم استفاده کنید چون رم بالا در کارهای میکس و منتاز خیلی کاربرد داره در باره سازنده هم مارکهایی مثل Kingston . Gile . Crosair . Kingmax مارکهای معتبری هستند و همگی دارای گارانتی مادام العمر می باشند.

Hard Disk : درباره سوالی که درمورد هارد کامپیوترتون داشتید باید بگم نسب یه هارد 40 گیگابایتی با سرعت 5400 دور در کنار یه هاد 80 گیگابایتی با سرعت 7400 دور هیچ مشکلی به وجود نمی یاره و شما به راحتی می تونید از این هاردها در کنار هم استفاده کنید.

اما پیشنهاد من اینه که با توجه به بودجه خوبی که دارید و همچنین کارتون ( معمولا کار میکس و مونتاز به فضای هارد بالایی نیاز داره و همچنین سرعت هارد در اون خیلی مهمه ) از 2 هارد 80 گیگابایتی Maxtor با سرعت 7400 و 8 مگابایت بافر استفاده کنید.

چون مادربورد شما از امکانات RAID 0 ,1 و RAID 0+1 پشتیبانی میکنه شما می تونید با استفاده از امکانات RAID 0 سرعت تبادل اطلاعات هاردتون به میزان قابل توجهی افزایش بدید که این مورد در کار شما می تونه خیلی موئثر باشه.

اما برای اطینان از اصل بودن قطعاتی که می خرید سعی کنید با یک فرد آگاه به خرید برید همچنین حتما توجه کنید که قطعات رو از فروشگاههای معتبر و نمایندگی های مجاز و با گارانتی اصل تهیه کنید تا سرتون کلاه نره.

برای مثال :

CPU Athlon 64 رو حتما با گرانتی 3 ساله آلبالو کامپیتر خریداری کنید.

مادربورد و کارت گرافیک با مارک GIGABYTE رو حتما با گرانتی آوازنگ تهیه کنید.

هارد دیسک های Maxtor رو با گارانتی سازگار ارقام.

امیدوارم ما رو از تاخیر زیادی که در پاسخ گویی به سوالت پیش اومد ببخشی و راهنمایی های ما مفید بوده باشه اگه سوال دیگه ای بود بازهم در خدمتیم.

خدمت امیر جان و رامین جان عزیز هم عرض کنم تا آخر این هفته لینک دانلود جدید ترین دمو های پردازنده های گرافیکی Radeon و Geforce رو براتون توی وبلاگ میگزارم.

خدمت حدیث خانم عرض کنم قبلا در باره مودم و کارکرد اون مطلب نوشتیم که می تونند از توی آرشیو پیدا کنند در باره کارتهای شبکه هم اگه وقت شد با محسن طریقه ساخت یه شبکه کوچیک رو براتون می نویسیم.

از فواد جان به خاطر لطف همیشگی که به ما دارند خیلی ممنونیم.

خدمت آزاد جان هم که همیشه ما رو شرمنده می کنند عرض کنم به خدا ما همیشه سر میزنیم اما قبول هم داریم که تو نظر دادن کوتاهی می کنیم امیدوارم ما رو ببخشی ( خیلی خیلی مخلصیم ) .

خدمت مهرداد جان هم بگم چشم حتما یه کاری می کنیم که وبلاگ سریع تر بالا بیاد ( امان از دست این محسن با اینهمه عکسی که میزاره تو وبلاگ ).

آقا رضا خیلی خیلی شرمنده می بینی که ما وقت نمی کنیم یه مطلب برای وبلاگ بنویسیم لینک دادن که جای خود داره اما چشم جواب سوالتم فکر کنم با مطلبی که برای رامشاد نوشتم بگیری اگه مشکلی بود باز هم در خدمتیم.

آقا مصطفی عزیز از سوالتون خیلی ممنون درباره طریقه شارز تونر پیرینتر های لیزری و آموزش اون محسن در خدمته چون اون بیشتر از من از این چیزل سر در میاره بهش میگم حتما راهنماییتون کنه.

در جواب سوال دومت هم باید بگم لپ تاب و نوت بوک هیچ فرقی با هم ندارند راستش نمی دونم چی باعث شده که فکر کنی این دوتا با هم فرقی دارند هر دو کلمه مربوط به یه چیزه.

.....................................................................................

خوب امبدوارم جوابها مورد قبول قرار گرفته باشه قبل از تموم شدن این مطلب یه خبر خوب به ATi Fun Boys های عزیز بدم ( همون طرفدارهای ATI ) :

همونطور که قبلا گفته بودم ATI هنوز Radeon X800 Pro و Radeon X800 XT رو عرضه نکرده اما هفته گذشته با عرضه این دو پردازنده گرافیکی مجددا دهان همه از تعجب باز موند.

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چراشو بعدا می گم.

موفق و پیروز باشد

مجتبی

آنچه شما خواسته اید ! ( یا نخواسته اید!!!!!!!!!!!! )

سلام
ببخشید که چند وقت بود آپدیت نکرده بودیم ! به هر حال مشکلات زندگی است و هزار و یک راه نرفته ( چه ربطی داشت! )
بازگشت دوباره ما با یک سورپرایز واقعی همراه است .
اولین تصاویر از سازندگان مختلف کارت گرافیکی جدید nVIDIA یعنی Geforce 6800 Ultra
این شما و این هم چند عکس و چند لینک :



تصویری که در بالا مشاهده می کنید مربوط به کارت ساخته شده توسط شرکت ASUS می باشد که نام مدل آن نیز A9999 می باشد.
در این صفحه می توانید عکس های بیشتری از این کارت مشاهده کنید.

و اما سایر شرکت های برد ساز : ( برای دیدن تصویر بزرگ تر کافی است روی هر عکس کلیک کنید.)

Sparkle GeForce 6800 Ultra
Sparkle GeForce 6800 Ultra
Prolink PixelView GeForce 6800
Prolink PixelView GeForce 6800
Leadtek A400 Ultra
Leadtek A400 Ultra
Gainward GeForce 6800 Ultra
Gainward GeForce 6800 Ultra

البته شاید از این مطلب تنها تعداد خیلی کمی از بازدیدکنندگان سر در بیاورند ؛ ولی باور کنید این مطلب یکی از به روز ترین مطالب حال حاضر جهانه.

البته این متین بغل من نشسته بود و هی می گفت اسمه منم آخرش بنویس ( ببخشید )
  ممنون
 محسن و متین