ATI

ATI

جوابیه

سلام خدمت رفقای عزیز

به خدا اگه دست من بود صبح تا شب می شستم این وبلاگ رو آپ دیت می کردم اما امان از دست این تحول که دودمان ما رو بر باد داد.
راستش من و محسن وقتی کارنامه هامون رو گرفتیم فهمیدیم که باید یه تکونی به خودمون بدیم وگرنه کلاهمون پس معرکس البته یه وقت فکر نکنید ما از این بچه درس نخون هاییم ها همین رو فقط بهتون بگم که نمره 16 برای ما حکم نمره تک داره و اگه یه وقت خدایی نکرده از این نمره ها بگیرم دیگه هیچی.

خلاصه این شد که با یک برنامه ریزی دقیق در طول تابستان شروع به درس خوندن کردیم و جالب اینجاست که این اولین باره که من و محسن کاری رو که تصمیم گرفتیم انجام بدیم به طور کامل عملی کردیم به این ترتیب ما برای مطلب نوشتن یه کم وقت کم داریم اما مطمئن باشید لااقل من عمرا دست از سر این وبلاگ بردارم آخه دیگه بهش معتاد شدم اونم چه اعتیادی.

خوب بریم سر کار خودمون راستی این کیلیپی رو که این بالا گذاشتم دانلود کردید اگه دانلود نکردید نصف عمرتون بر فناست خلاصه از ما گفتن بود.

طبق معمول باید جواب دوستان عزیزی رو بدیم که اخیرا سوال پرسیدند.

جواب سوال دوم آقا رامشاد :

اول از لطفی که با داری خیلی ممنون من به شخصه خیلی خوشحالم که تونستم کمکی کنم.
درمورد نمایندگی آوازنگ و آلبالو کامپیوتر حتما لازم نیست که به فروشگاه مرکزی بری اما اگه اونجا بری بهتره چون بالاخره واسطه ها هم دنیال سود خودشون هستند به هر حال تو بازار رضا و بازار پایتخت نمایندگی هاشون پیدا میشه برای پیدا کردن آدرس ها هم به سایت www.avajang.com و www.albaloo.net مراجعه کنی.

در باره کارشناس هم فکر نکنم اون قدر ها احتیاط لازم باشه اگه از نماینگی ها مجاز خرید کنی احتمال قلابی بودن قطعات خیلی کمه چون نماینگی ها همیشه برای حفظ اعتبار محصولاتشون همواره محصولات اصل عرضه می کنند و از این بابت نگران نباش.

درباره قلابی بودن رم های گینگستون هم باید بگم متاسفانه این چند وقت بازار رم حسابی به هم ریخته و قیمت ها بسیار متغییر بودند همچنین کمبود رم هم باعث به وجود اومدن بازار گرمی برای اجناس تغلبی و ریمارک شد به هر حال تو خرید رم بیشتر از سایر قطعات دقت کن به غیر از کینگستون رم های خوب دیگه ای مثل Gile و King Max هم هستند خصولا رم های DDR 400 کینگ مکس رو می تونی از آوازنگ که نمایندگی King Max در ایرانه تهیه کنی.

در باره خرید 4 تا رم 512 هم باید بگم فکر بدی نیست اما متاسفانه مادربوردی که من پیشنهاد دادم 3 تا شکاف رم داره باید از یک مازول 1 گاگابایتی و دو تا 512 یا دو تا 1 گیگابایتی استفاده کنی.

نکته : اگه این مورد برات مهمه خصوصا اینکه پردازنده های Athlon 64 که من پیشنهاد کردم قابلیت Dual Chanel ندارند می تونی از سری پردازنده های جدید اینتل که تازه وارد بازار شدند هم استفاده کنی فقط پردازندت دیگه قابلیت 64 بیتی نداره البته قابلیت 64 بیتی در حال حاضر استفاده ای ندارند اما تا چند ما دیگه برنامه های مخصوص این نوع پردازش عرضه می شوند به هر حال به انتخاب خودته اگه تصمیم گرفتی از CPU اینتل استفاده کنی بگو تا نوع CPU و Moderbord را عوض کنم.

راستش من اصلا تا حالا هاردی با سرعت 840 پلاس و اسم sada ندیدم و هیچ اطلاعاتی دربارشون ندارم به هر حال همچنان پیشنهاد من Maxtor dimon Max plus 9 با 8 مگابایت بافره.

کارت گرافیک Radeon 9600 XT هم 128 مگابیاته.

درباره کارت کپچر هم من مدل خاصی در نظر ندارم ولی محصولات پیناکل همیشه کیفیت خوبی داشتند اگه وقت شد یه تجقیقی در این باره می کنم و بهت خبر می دم.

درباره RAID 0 , RAID 1  قبلا گفتم این تکنولوزی وقتی استفاده میشه که شما دو هارد با ظرفیت یکسان داشته باشید در این حالت فرایند نوشته شدن اطلاعات به طور همزمان بر روس دو هارد صورت می گیره و سرعت بسیار بالایی پیدا می کنه اما این حالت به صورت خودکار فغال نیست و اتصال هاردها به گذرگاه RAID حتما باید توسط یک متخصص انجام بشه البته استفاده از این قابلیت اجباری نیست و شما می تونید از IDE و serial ATA هم استفاده کنید که معمول تر هستند.
به هر حال اگر در این زمینه اطلاعات لازم رو ندارید لازم نیسن از این ویزگی استفاده کنید.
برای بدست آوردن اطلاعات بیشر هم باید به یک متخصص مراجعه کنید تا شما رو به صورت عملی با اون آشنا کنه.
اگر باز هم سوالی بود در خدمتیم.

سوال آقا نیما :

DVD ROM Pioneer 16X 40 X  یکی از بهترین مارکهایی است که در حال حاضر پیدا میشه البته مدل زاپنی اصل و ما به خاط کارایی خوبش اون رو به همه پیشنهاد می کنیم در باره اینکه از کجا بخری باید بگم افق رایانه که اول خیابان میر نماینگی مرکزی Pioneer  البته می تونی به فروشگاه های باز بزرگ طالقانی هم یه سری بزنی اما با اخباری که من دارم فعلا مدل اصل زاپنی نایاب شده و یه تعدای  Pioneer  غیر زاپنی تو بازار ریخته که کیفیت خوبی ندارند.

به هر حال DVD Rom های Pelextor . GIGABYTE . MSI  . Samsung . NEC  هم کارایی خوبی دارند.

سوال علی آقا :

خدمت دست عزیزمون عرض کنم به هیچ وجه چنین اشتباهی نکن چون Radeon 7500 AGP هم دیگه داره از دور خارج میشه چه برسه به مدل PCI ضمن اینکه کارتهای گرافیکی PCI ممکنه برات مشکلات زیادی درست کنه ( از لحاظ سازگاری ) به نظر من بهتره به فکر یه سیستم تازه باشی مثلا یه Moderbor  با مارک GIGABYTE یا MSI با چیپست 9100 IGP که یه کارت گرافیک onboard خیلی قوی داره شکاف AGP هم داره و خیلی امکانات دیگه.
با یه CPU 2.4 اینتل.
اگه خواستی سیستم رو عوض کنی یه خبر بهم بده تا بیشتر راهنماییت کنم.

جواب آقا رضا رو بعدا محسن میده.

خدمت محمد حسن خان هم بگم :
سری GT مادربوردهای GIGABYTE با مدل 8IE100 Pro یا 8IE100  مادربوردهای بسیار خوبی هستند با چیپست Intel 865 PE پیشنهاد من اینه )
از MSI هم سری 865 PE NEO2 .
 
همچنین مادربوردهای هر دو شرکت با چیپست  ATI 9100 IGP هم مادربوردهای بسیار خوبی هستند.
...............................................................................

در مطالب آینده در باره سری پردازنده های جدید اینتل بر مبنای سوکت 775 و همچنین پردازنده های Celero D مطلب می نویسم.


                    باز هم مطلب می نویسم موفق باشید
                                           مجتبی

Linkin Park

سلام

آقا من و این محسن یه کم متحول شدیم اینه که کمتر می رسیم بنویسیم اما مطمئن باشید که می نویسیم چی گفتم!!!!!۱

به هر حال قضیه این تحول رو بعدا براتون می گم یه چند تا مطلب با حال هم نوشتم از کولاکی که Intel این چند وقته راه انداخته که تا آخر هفته می فرستم .

اما حالا فقط اومدم یه لینک دانلود بگذارم و برم.

چه لینکی ؟؟؟؟
 
آها این لینک آخرین کلیپ (با حال ترین گروه Rock دنیا البته از نظر من یعنی) Linkin Park حتما تا حالا چند تا از آهنگاشونو شنیدید اما این کیلیپ یه کیلیپ انیمیشن محشره اسم آهنگشم  breaking the habit من واقعا با این کیلیپ حال کردم پیشنهاد می کنم حتما اونو دانلود کنید.
شرمنده وقت ندارم باید برم.

اینم لینک دانلود   breaking the habit

راستی یادم رفت این لینک رو از وبلاگ Linkinpark.blogsky.com برداشتم.



                  مخلص همه مجتبی

                                   

جوابیه

سلام
حالا که قول دادیم وبلاگ فعال بشه گفتم اولین کار جواب به سوالاتی که اخیرا پرسیده شده :

سوال اول مال آقا وحیده که من واقعا شرمنده ایشون هستم ( آقا به خدا تو مطلب قبلی من سوال شما رو هنوز نخونده بودم وگرنه حتما جواب می دادم.
سوال : من یک مادربورد خریدم با مارک 8KNXP GIGABYTE  رفیقم یه مادربورد Soltech  گرفته دقیقا با همون امکانات ولی صد هزار تومن ارزونتر ( یعنی همان fsb 800,sata,dual chanel ram,lan,etc  ) منشا این تفاوت قیمت کجاست زود جواب بدید چون دارم دیونه می شم.
مقاله در مورد اسمبل کردن فراموش نشود.

جواب : خدمت آقا وحید عزیز عرض کنم که این مساله هیچ گونه جای نگرانی نداره و مطمئن باش صد هزار تومنی که بیشتر دادی ارزش خرج کردن رو داشته.
دو سه بار دیگه هم من به این سوال جواب دادم که اکثر امکانات یک مادربورد بستگی به چیپستی داره که اون مادربورد پشتیبانی میکنه و چون این دو مادربورد هردو از چیپست i875p Intel  استفاده می کنند امکاناتی بسیار شبیه به هم دارند اما این تنها ظاهر کاره باطن کار یعنی در عملکرد مادربورد ها نشون می دند که چند مرده حلاجند.
مادربورد i875p شرکت Soltek مادربورد خوبیه اما کارکرد GIGABYTE با مادربورد 8KNXP ویزگی های برتری رو در آزمایش ها ارائه می کنه.

اول اینکه 8KNXP ( البته مدل Ultra ولی این مدل تفاوت چندانی با مدل معمولی نداره ) از طرف چندین سایت معتبر سخت افزاری از جمله Tomshardware به عنوان بهترین مادربورد 875 انتخاب شده.

ویزکی بعدی سیستم تغذیه برق و تنظیم ولتاز دوگانه مادربورد های GIGABYTE به نام DPS  است که امکانات بسیار وسیعی رو برای اورکلاک و تغذیه CPU به وجود میاره. ( البته Soltech هم تبلیغاتی در مورد FSB 1200 میکنه اما عملا این ویزگی هیچ کاربردی برای کاربران نداره ).

نکته بعدی اینکه مادربورد شما دارای یک برد 6 لایه است که کمتر مادربوردی دارای این ویزگی است.
همچنین مادربورد 8KNXP به همراه خودش تمام کابل های مورد نیاز یک PC رو داره اما مادربورد Soltech به این اندازه امکانات اضافی نداره.

شش شکاف رمی که مادربورد شما ارائه میکنه ارتقاع سطح حافظه رو راحت تر میکنه.

پشتیبانی از نرم افزار هایی مثل Easy Tune 4.0 برای اورکلاک CPU  و @Bios  برای آپ دیت Bios کاربرد های بسیار جالبی دارند.

در نهایت بیشتر فروشندگان و حتی خود آوازنگ هم بعضی وقتها اعتراف می کنند که قیمت این سری از مادربورد های GIGABYTE کمی گرونه اما کارایی خوب این مادربورد باعث میشه آدم در کیسه رو شل کنه.

پس اصلا غصه پول بیشتری رو که دادی نخور مطمئن باش من هم اگه اون زمان می خواستم مادربورد بخرم انتخاب اولم GIGA-8KNXP بود.

درباره مقاله اسمبل هم باید بگم که این کار نیاز به وقت داره چون کار اسمبل همونطور که می دونید اونقدرها هم آسون نیست برای این کار اگه منبع خوبی پیدا کردیم که همراه با عکس و توضیحات کامل بود حتما ارائه می کنیم.

باز هم از تاخیری که در جواب دادن پیش اومد عذر خواهی می کنم.


سوال دوم : خدمت جناب آقای پزمان غریب بگم سوالی که پرسیده بودند برای من بسیار گنگ و مبهم بود اگه میشه سوالتون رو با جزئیات بیشتر بپرسید اصطلاحات و کلمات انگلیسی رو هم با حروف انگلیسی تایپ کنید.
خیلی ممنون

سوال سوم : آقا نیما از ما پرسیدند که : لطفا در مورد مادربورد های LCD توضیح بده و اینکه آیا در بازی های گرافیک بالا مشکلی ایجاد نمی کنند و بهترین مارک موجود در بازار چه مارکی است و آیا مارک فراسو آن خوب است یا نه.

قبلا در مورد مونیتور های LCD توضیح دادیم اما به طور خلاصه مونیتور های LCD مونیتورهایی هسستند که دیگه از سیستم لامپ تصویر که بر مبنای تفنگ الکترونی بود استفاده نمی کنند و به جای اون از ویزگی کریستال مایع استفاده می کنند که این ویزگی باعث شده این مونیتورها پهنای بسیار کمتری داشته باشند ویزگی بسیار مهم LCD ها اینه که حجم کمتری رو اشغال می کنند و نور بیشتر و شفافیت رنگ  و عمق رنگ بهتری رو عرضه می کنند .
البته عده هنوز بر این عقیده هستند که مونیتور های CRT در کل عملکرد بهتری دارند مخصوصا مونیتورهای جدید سامسونگ با ویزگی MGIC BRIGHT 2 و HighLite Zone  شفافیتی نظیر مونیتور های LCD ایجاد می کنند.
اما این موارد چیزی از جذابیت مونیتور های LCD کم نمی کنه در این میان مانیتورهای LCD یک نقطع ضعف دارند و اون عدم تغییر و ثابت بودن رزولوشن صفحه است.

در باره بازی ها مونیتورهای LCD هیچ مشکلی به وجود نمی یارند حتی بعضی وقت با تصویر فوف العاده ای که ارائه می کنند جذابیت بازی رو خیلی بیشتر می کنند.

بهترین مارک مونیتورهای LCD که در ایران پیدا میشه LG و SAMSUNG است البته LCD سازهای دیگری هم هستند مثل SONY و Philips و ......... که در ایران کمتر پشتیبانی می شوند.
البته من به شخصه گرایش بیشتری نسبت به LCD های Samsung دارم چون واقعا کیفیت بسیار خوبی دارند اما در کنار اون LCD های LG هم جایگاه خودشون را دارند البته Sony هم گزینه بسیار جذابی به حساب می یاد.

مونیتور های فراسو هم مونیتورهای خوبی هستند که تازه وارد بازار شند البته موقعی که من کارایی شون رو می دیدم بعضی وقتها تصویرشون نور بیش از اندازه ای داره که البته قابل کنترله در کل این مونیتورها هم مونیتورهای بدی نیستند و می تونند انتخاب خوبی باشند.

خدمت آقا رضا هم عرض کنم از نظراتتون خیلی ممنون البته من هم تجربیاتی در مورد مونیتورهای Samsung دارم که بد نیست اونها رو بدونی در مورد لینک هم چشم می گذاریم.

خدمت آقا رامشاد که دوباره از ما سوال پرسیده بودند بگم شرمنده امروز نتونسم جوابشون رو بدم در آینده جواب سوالاتشون رو خواهم داد.

از بین دوستان اگر کسی سوالی پرسیده که ما فراموش کردیم جوا بدیم حتما تذکر بده تا جوابشون رو بدیم.

...............................................................................

             منتظر سوالات بعدی شما هستیم موفق باشید
            
                                                            مجتبی