ATI

ATI

AMD athlon 64 3000+ 512KB cache فقط ۲۰۰ دلار!!!

سلام

خیلی خیلی از نظرات و سوالات خوبتون ممنونم. در اولین فرصت و دونه به دونه و همچنین به تفصیل هر کدام از سوالاتتون را پاسخ خواهیم داد. و صد البته که منتظر سوالاتتون هستیم. و با تمام نیرویی که داریم به سوالات جواب خواهیم داد.ولی قبل از هر چیز اگر وقفه ای در پاسخ دادن به سوالاتتون بوجود میاید , فقط و فقط به دلیل کمبود وقته. جاداره همینجا از همه شما معذرت بخواهیم. خوب , درس و مدرسه از یک طرف ( تازه اینهمه تست رو هم بهش اضافه کنید!!!) و کارهای روزمره هم از طرف دیگر در این چند وقت حسابی وقت ما رو پر کرده و کمتر وقت می کنیم که به کامپیوتر و دم و تشکیلاتش برسیم. ولی با همه این احوال, شما عزیزان از این به بعد, با نیرویی که در نظرات و سوالاتتون به ما دادید و ما رو بیش از پیش امیدوار کردید وبلاگ را حتما فعال تر خواهید دید.

 

و اما قالب جدید ما:

کار قالب تموم شده ولی تمام سعی ما اینه که قالب جدید جامعیت کافی رو داشته باشه پس یه کمه دیگه هم صبر کنید تا یکی از قشنگ ترین قالب های وبلاگی را بر تن ATi خودتون  ببینید.( چه میکنه , این یارو Template !!! )

 

و اما برای امروز چی دارم:

AMD Athlon 64 3000+ with 512KB Cache  فقط و فقط 200 دلار!!!

 

اگر فقط کمی در مورد cpu های مختلف مطالب بدونید حتما تا به حال اسم شرکت AMD رو زیاد شنیدید. لااقلش از بقالی سر محل شنیدید که قیمتشون خیلی پایینه و کارشون هم حرف نداره و یا اینکه از سوپری سر کوچتون شنیدید که پسر عمه اش یه کامپیوتر براش نوشته که روش یه Cpu ی AMD بسته. مدلش هم یه چیزی تو مایه های Athlon xp 2600+  ( سوپری می گفت : آتلون ویندوز ایکس پی به علاوه 2600 تومان) اما وقتی رفتید تو مغازه کامپیوتری گفتید که AMD میخوام , ز د تو سرتو گفت : چی!!؟؟ AMD میخوای مگه مخت تاب برداشته!!! بیا برات یه پنتیوم 4 مدل 2.6 می بندم باش بری تا ناف فرنگ!!!

 

اصلا نمی خوام بحث AMD یا Intel رو مطرح کنم . فقط یه توضیح بدم :

در سال گذشته و چنین موقعی محصولات AMD در مقابل اینتل به قیمت پایین و قدرت محاسباتی بالای خودشان می نازیدند و واقعا هم حق با آنها بود. ولی در چند ماه گذشته و به خصوص با عرضه AThlon xp 3200+ قیمت های این شرکت نیز به شدت بالا رفت به طوری که تنها تفاوت بسیار کمی با محصولات اینتل داشتند. مشتریان نیز اکثرا به دلیل کارایی بهتر محصولات اینتل در بازی ها و همچنین بعضی موارد خاص آنها را انتخاب می کردند. Amd که موقعیت خود را در خطر دید ( و همچنین بر اساس برنامه های بلند مدت خود) سری پردازنده های AThlon 64  را با توانایی کارکرد هم 32 و هم64 بیتی روانه بازار کرد. قیمت این سری از CPu ها هم نسبتا مناسب است. این انقلاب AMD از یک سو و پردازش 64 بیتی از سوی دیگر مجددا مشتری ها را به سوی محصولات این کمپانی کشاند. یکی از این محصولات 64 بیتی که قیمت باور نکردنی ای نیز دارد AThlon 64 3000+ است. این مقاله در مورد این Cpu  است:

 

مدتی است که این محصول AMD نیز در فروشگاه های مختلف سر تا سر جهان ( به جز ایران) پشت ویترین ها قرار گرفته است. البته کمی از خوصیات محصول قوی تر این گروه یعنی Athlon 64 3200+  - که 400 دلار قیمت دارد- را ندارد. Amd در یک اقدام جالب برای اینکه  cpu های ارزان قمت تر 64 بیتی نسبت به Athlon 64 3200+ در بازار محیا شود این محصول ارزان قیمت و مفید را وارد بازار کرد.

 

AMD Athlon 64 3000+ با سرعت 2 گیگاهرتز کار می کند که البته این سرعت برای Athlon 64 3200+ نیز همین مقدار می باشد با این تفاوت که AMD Athlon 64 3000+ دارای مقدار حافظه L2 کمتری نسبت به 3200+ است.cache L2 در AMD Athlon 64 3000+ تنها 512 کیلوبایت می باشد که این مقدار نسبت به 3200+ نصف شده است. 

هر دو پردازنده دارای 128 کیوبایت حافظه برای Cache L1 می باشند. ضمن اینکه هر دو دارای یک لینک Hyper transport با پهنای باند6.4Gb/s  نیز می باشند.

  

ضمن اینکه Amd در تدارک این است که این Cpu را برای کاربردهای نوت بوک نیز بهینه کند. با این تفاوت که نسخه نوت بوک آن دارای 1 مگاباتی cache L2 و سرعت 1.8 گیگاهرتز خواهد بود.

AMD Athlon 64 3000+ در بازار زاپن قیمتی در حدود 270 دلار و در بازار آمریکا چیزی در حدود 250 دلار قیمت دارد.

شایان ذکر است که همه محصولات 64 بیتی Amd اعم از Opteron , Athlon 64 و Athlon 64 fx از فناوری ساخت 13 میکرونی استفاده می کنند و با استفاده از تکنولوزی SOI در آلمان تولید شده اند.

با این همه AMD هنوز هم با روند افزایش سرعت پردازنده مشکلاتی را دارد که در این راستا در سال آینده با محصولاتی از قبیل Athlon 64 3400 + و حتی Athlon 64 Fx53 سرعت خود را نیز بالا خواهد برد. ضمن اینکه این شرکت قصد استفاده از تکنولوزی Doual core را در پردازنده های خود دارد که انشاالله در مقاله های بعدی در مورد تکنولوزی های آینده AMD و محصولات آینده اش بیشتر بحث خواهم کرد.

 
منتظر نظراتتون هستم
          محسن

نظرات 4 + ارسال نظر
ٍمهرداد جمعه 28 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 03:18 ق.ظ

خسته نباشید من قبلا سوال راحع به asus پرسیده بودم که تقریبا از جواب نا امید شده بودم اما امروز که سر زدم جواب رو دیدم گفتم کامنت بذارم تشکر کنم در ضمن من متاسفانه در هندوستان درس می خونم و این مادربورد رو هم در حدود ۸۰۰۰۰ تومان پول دادم براش البته فقط همین مادر بورد و یه msi با باس ۳۳۳ اینجا پیدا می شد که ناچارن اینو انتخاب کردم
به هر حالب از جوابتون ممنون اما حیف که یه کم دیر شد چون واقعا داره اذیت می کنه این asus

امیر جمعه 28 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 04:30 ب.ظ http://game-pad.blogsky.com

سلام. وبلاگ خیلی خوبی دارید مخصوصا که ما بین نوشته ها تنوع هم میدید. موفق باشید

اینو خصوصی جواب بده (از: پژمان غریب) جمعه 28 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 09:05 ب.ظ http://pezhman.blogsky.com

دوست من سلام
اگه می شه این خواسته ی منو express جواب بده!
من کامپیوترمو یه چند روزی می شه که فروختم و طی امروز و فردا باید که تحویلش بدم... واسه همین ازت می خوام که مشخصات یه سیستم عالی رو برام بگی. چون هر جا که می رم هر کی یه چیزی می گه... یکی می گه مادربوردای Giga خوب نیستن و مشکل به هم میزنن واسه همینیم ما از Asus استفاده می کنیم... یکی دیگه می گه که نه Giga خیلی خوبه فقط به نوسان برق حساسه... یا در مورد CPU اولی می گه که با Intel می تونی چند تا کار رو همزمان با هم انجام بدی (منظور گرافیک و نمی دونم مثلا انیمیشن و ...) ولی با Amd Athlon نمی تونی... یا کارت گرافیکای مختلفی رو به اسم اینکه اینا خیلی خوبن به من معرفی می کنن.
جدای از اینکه من خیلی در این موارد تحقیق کردم (که وبلاگ شما یکی از همون منابع خوب تحقیق من در این باره بودن) ولی با این حال بازم از شما خواهش می کنم هر چه زودتر (اگه ما رو خارج از صف راه بندازی ممنون می شم!) یه سری مشخصات عالی رو که در بازار ایران باشه به من معرفی کنید.
و در ضمن خواهش می کنم که مثلا اگه کارت گرافیک رو معرفی می کنید، ظرفیتهای مختلف اونو هم (با ذکر قیمت، اگه امکانش هست) برام بنویسید (مثلا ۶۴، ۱۲۸ یا بالاتر)
من کاری که می خوام با این سیستم بکنم انیمیشن، گرافیک و ... هست. یعنی یه چیز سطح بالا که نیاز منو واقعا برطرف کنه و نیازی به این نباشه که مثلا بعدا بخوام قطعاتی از اونو upgrade بکنم.(منظور تا این حد!)

احسان یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:55 ق.ظ http://e5.persianblog.com

بچه ها واقعا خسته نباشید .مشتاقانه منتظر مقاله های بعدی تون که در مورد تکنولوزی های آینده AMD و محصولات آینده اشه هستم.
راستی بهتر نیست یک قسمت مخصوص برای رفتن و انتخاب شما در وبلاگهای برتر قرار بدین.
البته من وبلاگ شما رو در لیست کاندیداهای علمی آموزشی دیدم و انتخابش کردم ولی حیفه این وبلاگ اگه مقام نیاره.
امید وارم موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد