ATI

ATI

گشتی در Cebit 2004 : قسمت سوم

گشتی در Cebit 2004 : قسمت سوم

 

اول سلام

دوم هم ببخشید این چند وقت نبودم . رفته بودم مسافرت و نتونستم تو این مدت وبلاگو Update کنم. ولی تو این مدت مجتبی واقعا خیلی عالی مطالبی رو نوشت که حرف نداشت. دستش درد نکنه. من هم با توجه به درخواست های دوستان و همچنین با توجه به اینکه بحث این روزها فقط مربوط به Cebit هستش ,  مطالب زنجیروار " گشتی در Cebit 2004 " را ادامه خواهم داد.

و این بار نوبت به نوت بوک هاست.

 

از نوت بوک ها چه خبر؟

در نمایشگاه امسال بحث داغ  و جنجالی بر سر مادربورد ها بود. چراکه تا چند وقت دیگر پردازنده های دو شرکت بزرگ Cpu سازی یعنی AMD و INTEL بر مبنای سوکت های جدید 939 و 755 به بازار خواهد آمد و این امر مستلزم مادربردهایی با توانایی پشتیبانی از این سوکت هاست. علاوه بر این با تغییر سوکت پردازنده , چیپست ها نیز باید تغییر کنند. علاوه بر این کارتهای گرافیکی فوق العاده زیادی با اینترفیس جدید PCI Express    عرضه شده اند و مادربردها نیز باید   AGP  های  قدیمی خود را به PCI Express تبدیل کنند .و همه و همه این تغییر و تحول ها موجب عرضه سریع مادربدهای جدیدی از سوی شرکت های مختلف شده و این امر Cebit 2004 را به بازارگرمی مادربوردها تبدیل کرده است.

 

با این اوصاف باید انتظار داشت که بازار بقیه محصولات به گرمی بازار مادربردها نباشد. نوت بوک های نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفته و شاید چنان که سالهای قبل بازار گرمی داشتند امسال از داشتن آن بازار بی بهره می باشند.

با این حال گذری کوتاه بر نوت بوک های جدید چند شرکت بزرگ خواهیم انداخت.

 

ASUS Notebooks In Cebit 2004

همون طور که می دونید در حال حاضر ASUS بزرگ ترین شرکت سازنده مادربرد در جهانه . و همون طور که در بالا گفتم صددرصد ASUS نیز تحت تاثیر بازار مادربردها قرار گرفته است و شاید محصول اصلی خود یعنی Notebook ها را کمی تا قسمتی ابری کرده باشد. با این حال محصولات امسال ASUS در سری نوت بوک ها خصوصا با توجه به تغییر و تحولاتی که در بازار NoteBook ها اتفاق خواهد افتاد محصولات جالب و دیدینی ای بودند.

 

جدیدترین محصول ASUS در سری نوت بوک ها M6000N نام دارد  که بر مبنای پردازنده  Centrino شرکت اینتل می باشد.  استفاده از این نوع CPU خود امتیاز بزرگی برای این نوت بوک به شمار می آید ؛ چراکه  علاوه بر مصرف خیلی کم باتری , قدرت پردازشی بالایی را نیز برای این نوت بوک به ارمغان می آورد.

ATI MOBILITY Radeon 9600  نیز پردازنده گرافیکی این نوت بوک به شمار می آید. این GPU نیز یکی از قوی ترین انتخاب ها برای نوت بوک ها به شمار می آید.

صفحه نمایش LCD آن نیز در سه سایز مختلف عرضه شده است تا شاید به نحوی قیمت این نوت بوک را نیز خوب جلوه دهد. سایز های 14.1 Inch و 15.1 inch و 15.4 inch با رزولیشن های XGA , SXGA+ , WXGA و WXGA +  این نوت بوک را واقعا عالی جلوه می دهند.

مانند هر نوت بوک Multimedia این نوت بوک نیز با Speaker های سه کاناله    صدایی واقعا عالی را برای یک نوت بوک عرضه می کنند.


M6000N
محصول جدید و واقعا عالی ASUS

 

و اما محصول بعدی این شرکت W1000N  نام دارد  که محصولی واقعا جذاب و مخصوص سرگرمی می باشد.  چراکه با یک صفحه نمایش بزرگ 15.4 اینچی تجهیز شده است. این نوت بوک با یک Tv Tuner نیز تجهیز شده است. و اما ویژگی منحصر به فرد W1000N اینه که با یه خروجی صدای فراگیر 4.1 کاناله همراه است. همه اینها به کنار و دارا بودن یک  Bult-in subwoofer  برای این نوت بوک واقعا حیرت آور است , چراکه  معدود نوت بوکی را می توانید پیدا کنید که دارای ساب ووفر باشد.

در کل W1000N یک نوت بوک , با قابلیت های جنبی و اضافی فوق العاده زیاد , انتخابی عالی برای کسانی است که عاشق سرگرمی هستند ؛ آن هم به صورت سیار !!!!

 


W1000N
, نوت بوکی با کلکسیونی از سرگرمی ها

 

محصول بعدی شرکت معظم ASUS , A2000S نام دارد . که یکی از آماده ترین محصولان سری A2 می باشد. این نوت بوک دارای پردازنده Intel Pentium 4 می باشد که هم به صورت پردازنده سری موبایل پنیتیوم4 می باشد و هم پردازنده دسکتاپ. پردازنده گرافیکی آن نیز ATI  MOBILITY Radeon 9600 Pro  می باشد. خریداران می توانند از صفحات مختلف LCD TFT با سایز های مختلف 14 تا 15 اینچ استفاده کنند.  شاید یکی از مشکل های این نوت بوک این باشد که تنها از رزولیشن SXGA+ پشتیبانی می کند.


A2000S
, محصولی قوی ولی پر مصرف

 

و اما محصول بعدی این شرکت ,  L5000GA نام دارد که با یک پردازنده دسکتاپ پنتیوم 4 با سرعت 3.2 گیگاهرتز کار می کند. این نوت بوک از چیپست 865PE استفاده می کند ؛ بدین ترتیب قابلیت Hyper Threading آن نیز  برای کارایی بهتر فعال می باشد . ASUS همچنین از کارت گرافیکی ATI MOBILITY Radeon 9600 Pro که دارای حافظه 128 مگاباتی می باشد استفاده می کند. صفحه نمایش نیز 15 اینچی می باشد و رزولیشن های XGA و SXGA+ .


L5000GA
, یکی از قویترین های ASUS

 

MSI NoteBooks In Cebit 2004

 

MSI  نیز در سال جاری نوت بوک های جدید خود ش رو که با L610i آغاز خواهد شد , معرفی خواهد کرد. L610i یک سیستم جایگزین برای دسکتاپ می باشد که از یک پردازنده دسکتاپ استفاده خواهد کرد. طبق گفته های شرکت معظم MSI  این نوت بوک حتی توانایی به کار گیری پردازنده های Prescott را نیز  تا سرعت 3.6 Ghz دارا می باشد. این نوت بوک با یک پردازنده گرافیکی ATI MOBILITY Radeon 9600 به صورت Onboard عرضه خواهد شد که دارای حافظه خارجی 64 یا 128 مگابایت می باشد.

سایز صفحه نمایش نیز متناسب با دیدن تصاویر ویدئویی و فیلم می باشد . که سایز آن نیز 15.4 اینچ می باشد.

این کوچولو (!!!) دارای یک TV Tuner و FM Tuner نیز می باشد.


L610i
, کوچولوی قدرتمند MSI

 

و اما محصول بعدی MSI , M510C  نام دارد. که بر مبنای پردازنده های سری Centerino اینتل می باشد. این نوت بوک نیز از ATI MOBILITY RADEON 9600  به عنوان پردازنده گرافیکی استفاده می کند. صفحه نمایش آن نیز یک صفحه بزرگ 15 اینچی است.

 


M510C
, تکمیل گر خط محصولات نوت بوک شرکت MSI

 

 

انشاء الله در مطلب بعدی در مورد نوت بوک های سایر شرکت های سازنده نوت بوک مانند اینتل , سونی , توشیبا و ... در Cebit 2004 خواهم نوشت.

امیدوارم مطلب خوبی شده باشه . منتظر نظراتتون هستم.

ضمنا اگه در مورد محصولات خاصی در نمایشگاه Cebit 2004 سوالی داشتید حتما مطرح کنید. ضمن اینکه  منتظر سایر سوالاتتون هم هستیم.

 

        تا Cebit 2005 !!!!

             محسن

 

 

 

 

نظرات 14 + ارسال نظر
هری پاتر ۲۰۰۳ سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 03:01 ق.ظ http://harrypotter2003.persianblog.com

سلام. واقعا وبلاگت شاهکاره. من که خیلی ازش خوشم اومد. در مورد فیلم هری پاتر ۱و ۲ هم باید بگم آره منو راضی نکرد ولی دلیل نمیشه که هری پاتر منو راضی نکرده باشه چون تا وقتی که کتابش هست فیلم در درجه دوم اهمیت قرار داره. ولی اگه تریلر های فیلم سوم رو دیده باشی مثلا همینی که ۴-۵ روز پیش اومد می بینی که واقعا شاهکاره و کم از فیلم ارباب حلقه ها نداره. ولی خداییش! فیلم ارباب حلقه های ۳ خیلی عالی بود تا ببینیم هری پاتر ۳ چی از آب در میاد. متشکرم

رضا سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 09:04 ق.ظ http://rezarezareza.blogsky.com

سلام
به وبلاگ من سر بزن
عیدی هم میدیم ها - بیا بگیر
نظرت در باره تبادل لینک چی است ؟
مرسی

امیر سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 10:09 ق.ظ

thanks boundless,keep going !!!i wanna to be kept informed.tell the rest plus a good guide for buying a notebook besed on users.i will be waited for your next report.be success.oops!!!in other report,tell us more about cpus and their suitable motherboards.

رامشاد چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 12:29 ق.ظ

سلام و سال نو مبارک. این همه زحمت ایولله داره. دمت گرم.
یه چند تا سوال سخت افزار د ارم بعدا میام می پرسم. سال خوبی داشته باشی

رامشاد چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 01:28 ق.ظ

دوباره سلام. من آف شدم وبلاگ رو دیدم دوباره on شدم این مطلب رو پست کنم و کل آرشیوتون رو هم دان لود کنم. راستش من می خوام برم تو خط میکس و مونتاژ فیلم های عروسی و .... مشخصات سیستم فعلی ام اینه: سی پی یو 1.3 اتلون - مادر برد 7zx گیگا- رم256 از اون رم های قدیمی- کارت گرافیک 32 تی ان تی. می خوام یه کارت کپچر پرو وان اسpro one S بگیرم که 500 تومن آب می خوره. حدود 700 تومن دیگه پول دارم برای خرید سی پی یو و مادر برد و رم و کارت گرافیک. خیلی ممنون میشم شما زحمت بکشین برام بنویسین یا ایمیل کنین که با توجه به بودجه ام (700 هزار تومن) و نیاز کاری ام ( میکس و مونتاژفیلم های خانوادگی) قطعات نام برده شده( سی پی یو و مادر برد و کارت گرافیک و رم) را چی انتخاب کنم که بهترین بهره رو ببرم.نکته مهم اینه که هارد فعلی ام 40 گیگا است که متاسفانه سرعتش رو نمیدونم چنده ولی می خوام یه هارد
80 گیگا دیگه با سرعت بالا اضافه کنم حالاسوالم اینه که اگر احیانا سرعت هارد فعلی ام کم باشه با اضافه کردن یه هارد سرعت بالا ( که مشخصات لازمش رو شما لطف کنین بگین) مشکلی برام پیش نمی آد از هر نظر؟ چه از نظر حمایت مادر برد چه از هر نظر دیگه؟ اخرین نکته هم اینه که خیلی خیلی می ترسم از این که این همه پول بدم و جنس قلابی بهم بفروشن و قطعاتم اورجینال نباشه. لطفا یه راهنمایی هم در این زمینه بفرمایین. ببخشید خیلی طولانی شد. اما اگه پاسخ بدین خیلی ممنون میشم. باز هم سپاس.

علی پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 01:09 ق.ظ http://alitel.blogsky.com

سلام.وبلاگ جالبی داری اسفاده کردم.میخواستم ببینم چیزی در مورد کارت گرافیکی که خودش ماهواره هم باشه شنیدی میشه یه خورده راهنمایی کنی.ممنون.تابعد...

آرمین پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 09:04 ق.ظ http://www.heroker.persianblog.com

به ما هم سر به زن که چند تا جک حدید نوشتم مخصوص خودت راستی اگه سر زدی به پیام های مطلب یکی مونده به آخری یه نگا بنداز یه ترکه اومده تهدیدم کرده. به این وبلاگ دیروزم سر بزن که مطالب قشنگی توش زدم www.diroz.persianblog.com

هری پاتر ۲۰۰۳ پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 11:20 ق.ظ http://harrypotter2003.persianblog.com

آره دوست عزیز باید بگم تو یه قرار چت که خانم رولینگ در ماه پیش داشت به این سوال که آیا قراره کتاب ۸ به بعد هم بنویسد جواب منفی نداد و گفت که من هر وقت به این سوالات جواب دادم بعدا مجبور شدم زیر قولم بزنم! پس ممکن هست که کتاب ۸ و بعد از اون هم در کار باشه.

رامشاد جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 12:44 ق.ظ

سلام دوباره آقا این آرشیو شما راحت در دسترس نیست یه کار منید در صفحات جدا لود شود. این کار خیلی راحت در گولایو انجام میشه.

رضا جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 09:02 ق.ظ http://rezarezareza.blogsky.com

سلام
مثل اینکه شما هنوز اون لاین نشدی
ولی باز هم میگم نظرت را در باره تبادل لینک بگو
به وبلاگ من هم سری بزن
---
یه سوال داشتم
میخواستم شما یه سیستم توپ و با کارت کپچر با
کیفیت خوب به من معرفی کنی ( همهء قطعات )
که قیمتش حدود ۸۰۰ هزار تومان بشه
من منتظرم
مرسی

شه دوست یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 12:57 ب.ظ

فقط یک کلمه .......

فوق العاده..........................

محمد حسن دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 07:10 ق.ظ http://mohammad200300.blogsky.com

سلام
می خاستم روش عکس گذاشتن در وبلاگ را بهم بگی چون بلاگ اسکای ابزاری که برای قرار دادن عکس داشت کار نمی کنه. خیلی فوریه

فواد دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 10:46 ق.ظ http://fuadjh.blogsky.com

سلام عیدت مبارک!!
امیدارم امسال بتونی بهتر از پار سال ادامه بدی.
به هر حال شرمندتیم که دیر خدمت رسیدیم!!

علی سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 01:06 ق.ظ

سلام
کارت radeon 7000 بهتر است یا geforce2 mx400 ؟
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد