ATI

ATI

گشتی در Cebit 2004 قسمت اول

سلام دوستان

راستش قبل از عید پیش خودم گفتم تو این تعطیلات با محسن حسابی مطلب می نویسیم اما این محسن نامرد رفت و من رو تنها گذاشت راستش منم بدون محسن دل و دماغ درست و حسابی برای مطلب نوشتن ندارم اما دیگه امروز اومدم که بنویسم محسن هم تا چند روز دیگه بر میگرده اون وقت با هم یه حالی به وبلاگ میدیم.

اما امروز میخوام سری مقاله های مربوط به نمایشگاه Cebit رو شروع کنم.

تمام افرادی که با علم و پیشرفتهای علمی میونه خوبی دارند و برنامه های تلوزیون رو برای این مسائل نگاه میکنند حتما تا حالا برنامه تازه ها رو از شبکه 2 دیدند و از طریق این برنامه با نمایشگاه Cebit که همه ساله از 18 مارچ در شهر هانوفر آلمان دایر میشه آشنا هستند نمایشگاه Cebit از در دوره های اول به عنوان یک نمایشگاه به صورت محدود تنها در بعد شرکت های آلمانی دایر میشده اما با گذشت زمان این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های دنیا در بین شرکتهای مختلف و متخصصین پذیرفته شده و در حال حاضر به یکی از بزرگترین عرصه ها برای معرفی محصولات طرح ها و برنامه های شرکتهای بزرگ داره.
در حال حاضر تمام شرکت ها هر ساله تلاش میکنند تا جدید ترین محصولات و طرح های خودشون رو در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار بدهند تا به این ترتیب بتونند جایگاه خودشون رو در بازار محکمتر کنند.


در Cebit همه چیز پیدا میشه از قطعات سخت افزاری گرفته تا نرم افزار های مختلف کنسول های بازی موبایل تلوزیون خلاصه هرچیز که بخوایید و همین امر باعث شده این نمایشگاه بیشتر از همه مورد توجه سایت های خبری قرار بگیره و در حال حاضر به هر سایتی که سر بزنید لینک مخصوص نمایشگاه Cebit  رو در اون می بینید به همین خاطر ما هم حیفمون اومد در این باره چیزی ننویسیم گفتیم ما هم اون میون جسته و گریخته خبر هایی از Cebit بنویسیم امیدوارم مفید باشه.

اما :
به قول سایت Tomshardware ( امسال نمایشگاه Cebit عظیمتر و با شکوهتر از همیشه بود و نسبت به سال پیش خیلی بهتر بود شرکتها با تمام قوا در این نمایشگاه شرکت کرده بودند و اینها همه امید یه ماجراجویی علمی حسابی رو میداد )
نویسنده سایت Xbit lab هم گفته بود : ( امسال در نمایشگاه چیزهای خیلی زیادی برای یاد گرفتن بود که مدام آدم رو هیجان زده می کرد )
و از این جور تعریف ها خلاصه من به شخصه عکس های نمای بیرونی نمایشگاه رو که می دیدم کف می کردم آخ اگه من اونجا بودم چی می شد البته با محسن !!!!!
اما به هر حال ببینیم تو نمایشگاه چه خبر بوده :


Motheboar : امسال بیشتر از همه شرکتهای مادربورد سازی تو چشم می زدند اکثر شرکتها با محصولات جدیدشون شرکت کرده بودند اول از همه مادربوردهای جدید Soket T توجه بازدید کننده ها رو جلب می کردند فکر می کنم در باره سوکت T من و محسن تو مطالب پیش توضیح دادیم اما بهتره بدونید پردازنده های آینده Intel که از هسته Persccot استفاده می کنند بر پایه این سوکت 775 پینی عرضه می شوند در کل تمام شرکت ها در بین مادربوردهایی که ارائه کرده بودند حد اقل یه مادربورد 775 جدید هم به چشم می خورد چیپست این مادربوردها هم اکثرا از سری چیپست های جدید اینتل بود که برای پردازنده های بعدی این شرکت عرضه شدند البته هنوز پردازنده هایی که از این سوکت پشتیبانی می کنند از سوی اینتل عرضه نشدند و ارائه این مادربوردها بیشتر جنبه معرفی و تبلیغاتی داشتند.




اما درباره چیپست ها جدید اینتل صحبت می کردیم این چیپست ها با نام رمز Grantsdale و Alderwood و نام رسمی i915P و i925X هستند که در سه ماهه دو سال 2004  به صورت گسترده عرضه خواهند شد.

سری اول یعنی i915P سری همه گیر تری خواهد بود و در چندین مدل عرضه خواهد شد این چیپست دارای گذرگاه 4 تپشی 533 و 800 مگاهرتزی خواهد بود و برای پردازنده های LGA 775 عرضه خواهد شد همچنین پشتیبانی از حافظه 2 کاناله DDR2 با سرعت 533 مگاهرتز و درگاه جدید PCI Experees 16x برای نسل جدید کارتهای گرافیک و امکانات گسترده ای از قابلیت های I/O این چیپ رو به یکی از بهترین انتخاب ها تبدیل خواهد کرد.

همچنین مدلی از این چیپ با نام i915G هم عرضه خواهد شد که دارای هسته گرافیکی Extreme Graphic 3 اینتل است که طبق ادعای اینتل یکی از قدرتمند ترین پردازنده های گرافیکی On board با پشتیبانی احتمالی از DrectX 9.0 است همچنین چیپ i915GV بدون پشتیبانی درگاه گرافیکی PCI Exprees 16x  و i915GL بدون PCI Exprees و DDR2 که به درگاه 4 تپشی 533 برای پردازنده های آینده سلرون مجهز است اشاره کرد.

اما چیپست i925X به نوعی مدل تجملاتی چیپست های اینتل برای کامپیوتر های شخصی سطح بالای است که تمامی پیزگی های i915p را داراست به اضافه تکنولوزی PAT اینتل که در چیست i875p هم موجود بود.

هر دو چیپ داری قابلیت های I/O نظیر 4 درگاه Sereal ATA  همچنین 4 درگاه PCI Exprees 16x و صدای ارزان Azalia با کیفیتی فوق العاده هستند .
به اضافه امکاناتی جدید برای راه اندازی یک شبکه خانگی بی سیم .

خوب این هم توضیحاتی در باره این مادربوردها در مطلب بعد درباره مادربوردهای عرضه شده در نمایشگاه بیشتر می نویسیم همچنین سایر قطعات.

                               موفق باشید مجتبی

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد حسن شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 05:25 ب.ظ http://mohammad200300.blogsky.com

سلام
می خاستم بدونم که اتلون ۶۴ وارد ایران شده یا نه و قیمت های سی پی یو و مادربردش چند
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد