ATI

ATI

افسانه مگاهرتز به پایان میرسد!

اینتل و سیستم نامگذاری جدید محصولاتش :

گرو های خبری مختلف و البته محدودی خبر داده اند که اینتل به زودی قصد دارد که استراتژی فعلی " مگاهرتز" را برای نامگذاری مدل CPU قطع کند. البته این لزوما به این معنا نیست که اینتل نامگذاری محصولات خودش را به شیوه PR مثل 3000+ انجام بده بلکه سیستم جدید نامگذاری پردازنده های اینتل شباهت بیشتری به نامگذاری خط محصول Opteron در شرکت AMD دارد. در این سیستم نامگذاری CPU با چهار عدد دیجیتالی انجام می شود.

البته بعضی از منبع های دیگر نیز عقیده دارند که اینتل به طور کلی نامگذاری بر اساس مگاهرتز را تعطیل نخواهد کرد بلکه به سادگی اون اعداد را مانند یک قسمت جدید که برای مشتری هم قابل فهم باشد به نام قبلی اضافه می کند , در واقع می توان گفت که نام تجاری جدیدی برای محصولاتش قرار می دهد. مثل سرعت FSB , سایز Cache و سعت هسته در این مورد نیز یک قسمت جدید به نام محصولات خودشون اضافه می کنند تا بین اونها فرق گذاشته باشند. متاسفانه , این عمل به سادگی انجام پذیر نخواهد بود ؛ چراکه بازار پردازنده ها حداقل 10 سال است که به سمت MHZ  گرویده است.

وقتی که AMD سیاست نام گذاری محصولات خودش را با نام های Athlon XP و یا AThlon MP آغاز کرد این سیاست تنها به دلیل این بود که آنها می خواستند محصولات خودشون را با نامی که می گذارند( که هیچ موقع برابر با فرکانس CPU نیست) نزدیک به محصول هم ارز اون در شرکت اینتل جلوه دهند و این سیاست یکی از مهمترین سیاست های AMD در تاثیر بر روی خریداران نا آشنا بوده است. در واقع AMD از ابتدا این کار را شروع کرد تا به طریقی کاملا زیرکانه بحث فرکانس کم پردازنده های خود در مقابل اینتل را پنهان کند ولی انجام این کار برای اینتل اونهم بعد از 10 سال کار سختی است.

در واقع نمونه آشکار این مطلب رو در مورد پردازنده های Centrino اینتل می تونید ببینید. در حال حاظر این پردازنده های اینتل با توجه به استفاده کم باطری و توان زیاد بهترین انتخاب برای نوت بوک ها می باشد. ولی اکثر مردم چون هنوز با اون نا آشنا هستند محصولی را انتخاب می کنند که هنوز از سری Pentium M می باشند و با سرعت مگاهرتز نام گذاری میشوند. این محصولات چون MHZ بیشتری نسبت به Centrino دارند مردم نیز آنها را انتخاب می کنند و در نهایت نیز بعد از مدتی پی به شاتباه خود می برند و مدام از سرعت کم و عمر کم باطری خود می نالند.

این تصمیم جدید اینتل مطابق شده است با عرضه محصولات جدیدی که MHz کمتری نسبت به محصولات فعلی دارند. از جمله تکنولوژی Dothan و همچنین تکنولوژی سوکتT ( سوکت 775 ) .

به هر حال این تغییر نام چه ربطی به ما داره؟
خواه یا نا خواه , شما باید با سیاست اینتل را قبول کنید.  در واقع مزیت های بسیاری در قرار دادن شماره مدل و جود دارد.
به سادگی می توان گفت اگر شما پردازنده ای از اینتل را دیدید و خواستید اون رو بخرید به یا سپردن Intel 550 خیلی راحت تر از اینه :
"Intel Pentium 4 3.2GHz, 1MB Cache, 800MHz Front Side Bus, Socket 775" 
قبول ندارین؟
------------------------------------------------------------------------------------
دوستانی که دوست دارن سری مطالب مربوط به تصویرگری دیجیتال رو آغاز کنیم حتما در نظرات این موضوع رو ذکر کنند.
این سری مطالب مربوط به اطلاعات کامل در مورد دوربین های دیجیتال , اسکنرها , پرینتر ها و مزایا و معایب آنهاست.

    

      تا بعد
     محسن

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد حسن دوشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 02:33 ق.ظ http://mohammad200300.blogsky.com

سلام مطلبی که در مورد کارت گرافیک و حافظه آن نوشته بودی یک اشتباه بزرگ داشت و این بود که گفته بودی یک رادون ۹۰۰۰ با رم ۱۲۸ کمتر از یک رادون ۹۲۰۰ با رم ۶۴ بازده داره. این مسئله بستگی به بازی که انجام می دید داره و باید دید که بازی فضای زیادی دارد یا نه . مثلا بازی های ای جی ای ۲ و کومانچ ۴ هر دو نیاز به حافظه زیادی از رم دارند و در بازی مکس پین که فضا کوچک است این مسئله به نفع رادون ۹۲۰۰ با رم ۶۴ تمام می شود. نمی دونم منظورم را گرفتی یا نه چون خیلی خاب الود بودم. :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد