ATI

ATI

AMD در ۲۰۰۴ (‌ قسمت دوم )

سلام
آقا ما دوباره برگشتیم

 اول از همه اعلام شرمندگی فراوان از این تاخیر نسبتا بلند مدت ( البته برای وبلاگ ما ) آقا مگه تا حالا شما به مشکل کمبود اینترنت بر نخوردید بابا تورو خدا این قدر بی انصاف نباشید فکر کردید ما به انبار نا محدود اینترنت وصلیم نه به خدا ما هم مثل شما در به در 2 ساعت اینترنتیم ( البته دور از جون شما ما با خودمون بودیم ) این چند وقت هم ما به بی پولی و در نتیجه آف لاین بودن بر خوردیم این بود که تا یکی دوهفته من اصلا نظرات رو نتونستم بخونم چه برسه به اینکه سوالات رو جواب بدم به هر صورت ما هر کاری می کنیم فقط به خاط شماست اگر هم می بینید بعضی وقتها دیر به دیر مطلب می نویسیم یا جواب سوالات رو نمی دیم مطمئن باشید به این جور مشکلات بر خوردیم .

خوب بریم سر اصل مطلب مطمئن باشید جواب تمام سوالاتی رو که تا حالا پرسیدید حتما می دیم می گید نه امروز فردا یه سری به وبلاگ بزنید تا ببینید.

خوب بگذارید اول ادامه مطلب قبلی رو بنویسم
تو مطلب قبل رسیدیم به اینکه AMD برای پردازنده های آتی خودش چندین هسته رو معرفی کرده که همگی با تغییراتی که توی مطلب قبل گفتم عرضه می شوند البته این هسته ها برای پردازنده های مختلف هم فرق می کنند اول از همه می ریم سراغ Athlon 64 :

AMD برای Athlon 64 تا پایان 2004 این هسته ها رو معرفی کرده :

اول از همه هسته ای با نام Newcastie برای Athlon 64 عرضه میشه این هسته همچنان از فناوری 13 میکرونی استفاده می کنه و شروع سری جدید پردازنده های Athlon 64 با تغییراتی که در مطلب قبل گفتم با این هسته است طبق گفته های مسئولان AMD این هسته تا پایان نیمه اول 2004  عرضه می شود.


هسته بعدی Winchester  نام داره که در نیمه دوم سال 2004  عرضه میشه این هسته با استفاده از فناوری 90 نانومتری ساخته میشه و طبق اطلاعاتی که تا به حال در باره این هسته ارائه شده این هسته از نوآوری های بسیاری استفاده خواهد کرد که مهمترین اون هم فناوری Dual Core  یا قرار دادن 2 هسته در یک پردازنده است که توجه تمام شرکتها سازنده پردازنده رو به خودش جلب کرده ( در باره این فناوری به طور مفصل در مطلب بعدی توضیح می دم ) .

همچنین برای سری Athlon FX  هم هسته San diago با مشخصات بالا عرضه می شود.

از سری پردازنده های دسکتاپ AMD سری Duran که مدل ضعیف Athlon بودند در سال 2004 از خط تولید خارج شده و دیگه تولید نمیشه.
اما برای Athlon XP هم در نیمه دوم سال 2004 هسته ای به نام Paris عرضه خواهد شد که با استفاده از فناوری 13 میکرونی تولید میشه.

اما در میان پردازنده های AMD  پردازنده سرور Opteron از همه بیشتر هسته داره هسته های این پردازده عبارتند از :
1.Athens
2.Troy
3.Venus

که همگی با فناوری 90 نانومتری و در نیمه دوم سال 2004 عرضه می شوند ( راستش هنوز اطلاعات دقیقی درباره تفاوت این هسته ها ندارم که براتون بنویسم).

اما در سال 2005 هم شاهد عرضه هسته های جدیدی هستیم در نیمه دوم این سال شاهد هسته های جدید:
Teledo برای سری Athlon FX و هسته های Egypt , Italy و Denmark برای Opteron هستیم .

همچنین AMD برای پردازنده های نوت بوک هم تا پایان سال 2005 به ترتیب هسته های Mobile ( با فناوری 13 میکرونی ) Odessa و  Oakville  ( با فناوری 90 نانومتری ) برای Athlon 64 Mobile و هسته های Dubtin  با فناوری 13 میکرونی و Terinidad با فناوری 90 نانومتری را برای Athlon XP-M عرضه خواهد کرد.

مثل همیشه امیدوارم مفید بوده باشه در مطلب بعدی هم با نام Intel در 2004 به معرفی برنامه ها و محصولات این شرکت در سال 2004 خواهم پرداخت.

                                             موفق باشید مجتبی

 

نظرات 2 + ارسال نظر
پژمان غریب شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 10:02 ق.ظ

سلام به استادان خودم که با جوابای خوبتون به ما، مارو به وبلاگ خوبتون مشتاق تر می کنید.
یک سوال- شما چطور در یک متنی که نوشته اید و می خواهید به جای دیگر لینک بدهید عنوان "اینجا" را می نویسید برای لینک دادن و به سایت مورد نظر لینک می دهید.
(من خودم چون در این مورد چیزی بارم نیست ولی با این حال در قسمتی که می خواهیم یادداشت جدید بگذاریم، فرمان a href="www و ادامه آن را می نویسم و "اینجا" را بعد از آن می گذارم ولی باز هم فایده ای ندارد. لطفا راهنماییم کنید.

رامین پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:25 ق.ظ http://mazhabe-rendaan.blogspot.com

سلام سلام سلام ..... خیلییییییییییییییی عالی بود ممنونم ... خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم .... بی معرفتی نکنین هااااااا ..... آژدیت کردین به من هم خبر بدین ... دوستدار شما رامین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد