ATI

ATI

نمایش بزرگ Nvidia : نمونه اولیه PCI Express

یه خبر گرافیکی ...
بزرگترین شرکت سازنده پردازنده های گرافیکی یعنی Nvidia ( اشتباه نخوانید : بزرگترین ولی ناموفق ترین) اولین نمونه محصولاتش را با فناوری جدید PCI express در نمایشگاه بزرگ الکترونیک 2004 یا همان CES 2004  واقع در لاس وگاس  با نظر هیئت رئیسه اش به نمایش گذاشت.

( توضیح اضافه :  در آرشیو ما مطلبی کامل در مورد PCI Express موجود می باشد. با مراجعه به مطلب Pci Express راهی به آینده از مطالب آن استفاده کنید. به طور ساده با توجه به نیازهای سنگین گرافیکی در حال حاظر و همچنین کارهای شبکه های گیگابیت اترنت نیاز به درگاهی جدید که پهنای باندی بیشتر از PCI های معمولی مادربرد و حتی AGP داشته باشد به شدت محسوس می باشد. PCI Express که قرار است تا چندی دیگر در ابتدا جانشین AGP و سپس جانشین PCI شود به علت ساختار سریالی خود و با پهنای باند 500mb/sec تا 16gb/sec تا حد زیادی و تا سالهای متمادی این نیاز مصرف کنندگان را نیز براورده خواهد کرد. بنابر در این برهه از زمان شرکت های گوناگون به تدریج به عرضه محصولات خود با پشتیبانی از PCI express روی خواهند آورد و تا اواخر سه ماهه دوم 2004 پیش بینی میشود که این فناوری حداقل در صنعت گرافیک فراگیر شود.
قابل ذکر است که پهنای باند PCI های معمولی فقط چیزی در حدود 133mb/sec است.)
(راه حل : کامپیوتر های فعلی خود را به صندوق میوه و یا منقل تبدیل کنید!!!   پیشنهاد برادرانه : برای جلوگیری از هرگونه بیماری قلبی و روانی این مطلب را تا اطلاع ثانوی با PC های خود در میان نگذارید!!! )

  nvidia در نظر دارد که پردازنده های گرافیکی اش را با Pci express  هر چه زودتر منتشر کند تا از این حال و روزگار فعلی رهایی یابد. لیست GPU هایی که قرار است با این فناوری عرضه شوند از قرار زیر است :
NV 40  ,  NV 41 , NV 42 , NV 45  و بعد از آنها.

بر طبق گفته بعضی از بزرگان Nvidia  در سه ماهه اول 2004  بعضی از تراشه های NV4x معرفی و عرضه خواهند شد. در سه ماهه دوم همین سال تقریبا بیشتر اعضای این خانواده نیز عرضه خواهند شد تا برای Nvidia  تابستان خوبی پیش بینی شود. در سه ماهه سوم نیز تک و توک باقی مانده به اضافه نسخه های متفاوتی از آنها عرضه خواهد شد تا موجبات بازار شلوغی نیز فراهم آید.

در تصویر بالا شما می تونید اولین کارتی رو که با این فناوری ساخته شده ببینید. در این عکس یک نسخه PCI express کارت Geforce Fx 5200 را مشاهده می کنید که Nvidia در نمایشگاه CES 2004 به نمایش گذاشته است. طبق عکس می بینید که یک گرماگیر جدید برای قسمت Bridge Chip گذاشته شده است.

لازم به ذکر است که در حال حاظر Nvidia با بزرگترین پشتیبان PCI express یعنی اینتل وارد همکاری شده است تا بتوانند با چیپست ها و تراشه های معتبر , با این فناوری نو جان ببخشند.
البته ATi نیز بیکار ننشسته است. به زودی اخباری داغ از ATI نیز برایتان خواهیم آورد. مطمئن باشید که شرکتی که موفق ترین , محبوب ترین و با کیفیت ترین گرافیک ساز سال 2003 شده است , به راحتی این عنوان را از دست نخواهد داد.

و اما سوالات :
خوب توی مطلب قبلی مجتبی به بیشتر سوالات شما جواب داده و واقعا هم دستش درد نکنه ؛ ولی من و مجتبی در نظر داریم که به بعضی از سوالاتی که مطرح شده جواب های خیلی کاملتری بدیم. و منتظر مطالبی تخصصی در مورد سوالات در خواستی خودتون باشید.
به طور مثال همون طور که مجتبی گفت تا چند وقت دیگه مطلب کاملی در مورد Over Clock خواهیم نوشت که بیشتر سوالاتتون را جواب میده. ضمن اینکه ویژه نامه ادوات صوتی ما نیز آماده شده و توی هفته آینده حتما اون را خواهیم فرستاد.
و اما احتمالا تا شنبه ویژه نامه تصویر گری دیجیتال برای کسانی که سوالات بیشماری در مورد دوربین های دیجیتال داشتند رو خواهید دید و حتی می تونید فرمت PDF اون رو هم از کتابخانه الکترونیکی ما دانلود کنید. بازم میگم که همیشه از بیان سوالات شما خوشحال میشیم و منتظر انتقادات و نظرات شما هستیم.

   سوالات و نظرات خود را حتما بپرسید! ضرر نمی کنید
                                      محسن

نظرات 6 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 10:16 ب.ظ http://tactaz.blogsky.com

سلام به من هم سر بزن ودر صورت تمایل همدیگر رو بلینکیم قربونت

ابراهیم دریا جمعه 24 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.pctech.blogsky.com

سلام دمتون گرم ایمیلتون رو چک کنید
کار مهمی با شما دارم

احمد شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 07:09 ق.ظ http://www.HEROKER.persianblog.com

خیلی وبلاگ توپی داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......................!!!!!!!!!!!!۱۱

جوک های مودبانه یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 06:46 ق.ظ http://www.HEROKER.persianblog.com

بابا ما هر وقت به این وبلاگ سر می زنیم تو کفش می مونیم تا چند ساعت مخمون مخشوش مس شه .فعلا بای .!نهاوندی!

علی یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 07:55 ب.ظ http://tactaz.blogsky.com

سلام اقا مجتبی لینکت رو گذاشتم شما هم لطف کنو ماله منو بزار بای

شهاب پنج‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:03 ق.ظ http://nadaram

سلام به داداشیه خودم محسن . وبلاگ خوبیه ولی اگه از خودتون عکس بزارید دیگه محشره . برای شما ارزوی موفقیت و پیروزی دارم . چهار شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۳۸۲ ساعته ۱۱ شب موفق و سربلند باشید شهاب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد